×
آخرین اخبار

ماجرای قتل کوی نفتخیز مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 10102
  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۲
  • 4145 بازدید
  • خبر تلخ و ناگوار فوت یکی از شهروندان مسجدسلیمانی در حادثه یکی دو روز گذشته مقابل شهرداری مرکزی مسجدسلیمان در منطقه کوی نفتخیز موجی از ناراحتی و اندوه بسیار در بین شهروندان بوجود آورد و باعث تاسف آنان شد.

    ماجرای قتل کوی نفتخیز مسجدسلیمان

    به گزارش دیدگاه نیوز و به نقل از پایگاه خبری ایرانیان، گفته می‌شود فردی که دارای مشکلات روحی و روانی می باشد و بیمار کارت قرمزی محسوب می شود و در منطقه کوی نفتخیز مقابل شهرداری مرکزی مسجدسلیمان پرسه می زند، با حمله به یک شهروند بی گناه، به سر وی ضربه وارد میکند و از محل متواری میشود.

    در ادامه اما تلاش نیروهای اورژانس و کادر درمانی بیمارستان هم راه به جایی نمی برد و متأسفانه این فرد حدودا ۵۰ ساله، به دلیل شدت ضربه وارده جان خود را از دست می دهد.

    اینکه فردی بدون هیچ دلیلی و بی هیچ گناهی توسط یک آدم بیمار مورد حمله قرار میگیرد و با سلاح سرد وی از پا در می آید و کُشته می شود را نمی توان به سادگی  پذیرفت و از کنار آن گذشت. مگر می شود اندوه و ناراحتی خانواده ای که به یکباره در شب عید دچار چنین مصیبتی می شوند را به راحتی هضم کرد.

    حدودا ده روز پیش هم خودروی پژو ۲۰۶ پارک شده در مقابل معاونت فنی و شهرسازی شهرداری مسجدسلیمان که مالک آن در ساختمان شهرداری حضور داشت، مورد حمله این فرد بیمار قرار گرفت و جام جلو و آینه سمت راست آن با لوله فلزی که در دست وی بود شکسته شد و به بدنه این خودرو نیز آسیب رسید و شاید اگر حتی در زمان این حادثه هم با این فرد خطرناک برخورد قانونی صورت میگرفت امروز شاهد فوت انسان بی گناهی نبودیم.

    گفته های افرادی که درآن محل حضور داشتند و برخی از کارکنان شهرداری، نشان از وقوع چنین حوادثی در ماههای گذشته توسط همین فرد می داد و اینکه چندمین بار است که وی به افراد یا خودروهای پارک شده در این محل حمله می کند و مشکلاتی را بوجود می آورد.

    نکته تأسف بار تر و نا امید کننده تر اینکه دستگاههای متولی برخورد با چنین اشخاصی همچنین نهادهای تربیتی، مراقبتی و درمانی همه از وجود این شخص با چنین شرایطی آگاه بودند اما هیچ نهاد یا ارگانی به وظایف ذاتی خود عمل نکرد و تعلل و کوتاهی آنها موجب حادثه تلخ و ناگوار اخیر شد و خانواده ای را برای همیشه از نعمت حضور و وجود ارزشمند پدر محروم و آنها را غرق در ماتم و عزا کرد.

    این فرد مدتها بود که در خیابانها و معابر سطح شهر رها شده بود و برای شهروندان ایجاد مزاحمت میکرد و اگر زودتر چاره ای اندیشیده می شد، امروز شاهد کشته شدن انسان بی گناهی نبودیم که در مسیر منزل به محل کار مورد حمله این فرد قرار گیرد .

     بنابراین هر دستگاه یا نهادی که در این حادثه تلخ قصور کرده باید با آن برخورد شود تا بازهم شاهد اعمال کاری و سهل انگاری های اینچنینی نباشیم و هر چه سریعتر در خصوص دیگر متکدیان و افراد ولگرد و مزاحم هم تصمیمی اتخاذ شود.

    انتظار می رود مراجع قضایی به ویژه دادستان محترم شهرستان مسجدسلیمان با حساسیت به این موضوع رسیدگی و با افراد، نهادها و دستگاههای خاطی برخورد جدی نمایند تا به راحتی خون یک انسان بی گناه پایمال نشود.

    کمترین خواسته مردم مسجدسلیمان از دادستان شهرشان اینست که با قاطعیت در مقابل این اتفاق تلخ واکنش نشان دهد.

    اینروزها اگر در سرتاسر شهر مسجدسلیمان گَشتی بزنید، افرادی را خواهید دید که بنا به دلایلی دچار مشکلات روحی و روانی فراوان هستند و این بیماری تا آنجا پیش رفته که آنها را به افرادی ولگرد و مزاحم تبدیل کرده است که با پای برهنه و لباسهایی کثیف و تکه پاره با آزادی کامل در خیابانها و معابر اصلی شهر پرسه میزنند و به هیچ وجه تعادل روحی روانی مناسبی ندارند.

    فحاشی، آزار و اذیت مردم، شکستن شیشه خودروها، درگیری و ضرب و شتم شهروندان ، اهانت به مقدسات و ارزشهای دینی و انجام حرکاتی بسیار زشت و زننده از مهمترین کارهای روزانه این افراد است که اگر چاره ای برای برخورد با آنان اندیشیده نشود بازهم اتفاقاتی همانند آنچه در روزهای گذشته به تلخی در مقابل شهرداری مرکزی مسجدسلیمان با آن مواجه بودیم را شاهد خواهیم بود.

    کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و با رسیدن تعطیلات نوروز میهمانان و گردشگران زیادی جهت بازدید از اماکن و بناهای تاریخی مسجدسلیمان به این شهر سفر میکنند و رها بودن چنین افرادی در مقابل چشمان گردشگران و میهمانان نوروزی جز آبروریزی ، شرمندگی و بازی با حیثیت یک شهر و زیر سوال رفتن مدیران و مسئولان آن شهر خروجی دیگری ندارد.

    به نظر میرسد فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، دادستان شهرستان و از همه مهمتر “اداره بهزیستی مسجدسلیمان” و سایر دستگاههای مرتبط باید با جدیت به این موضوع بسیار مهم ورود کرده و برای پاکسازی شهر از وجود افراد مزاحم و مُخل نظم و امنیت هر چه سریعتر اقدام کنند و یکبار برای همیشه این مشکلات مرتفع گردد تا دوباره به شهروندان و اموال آنها آسیبی وارد نشود.

    نگارش و انتشار: کیوان علاسوند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *