×
آخرین اخبار

خیال سپرده گذاران ثامن و مهر اقتصاد راحت شد

  • کد نوشته: 5213
  • ۱۳۹۶-۰۵-۱۵
  • 752 بازدید
  • اعلام برنامه بانک مرکزی برای ادغام دو موسسه ثامن و مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر برای کسب مجوز از این نهاد ناظر پولی، خیال سپرده گذاران این دو موسسه را که در دو ماه اخیر به دلیل انتشار شایعات دل نگران شده بودند، راحت کرد.

    خیال سپرده گذاران ثامن و مهر اقتصاد راحت شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، ولی اله سیف که شامگاه شنبه در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، تاکید کرد: دو موسسه ثامن و مهر اقتصاد از نظر بانک مرکزی مشکلی ندارند و در مدت فعالیت خود توانسته اند مدیریت خوبی بر دارایی های خود داشته باشند.
    وی از برنامه بانک مرکزی برای تجمع موسسه اعتباری کوثر با دو موسسه متقاضی مجوز یعنی مهراقتصاد و ثامن خبر داد تا یک بانک جدید در شبکه بانکی کشور شکل گیرد.
    انتشار خبر مربوط به ادغام موسسات ثامن، مهر اقتصاد و کوثر در خرداد ماه گذشته (۲۴ خرداد) سبب شد تا سپرده گذاران ثامن با تجمع در مقابل شعب آن، خواهان برداشت از حساب های خود باشند.
    این وضعیت سبب شد تا مسئولان موسسه به دلیل حجم بالای تقاضا، قدرت تامین نقدینگی کافی را در یک بازه زمانی کوتاه و چند روزه نداشته باشند که این امر به شایعات مبنی بر ورشکستگی آن دامن زد اما در نهایت بانک مرکزی اعلام کرد که ثامن از موسسات متقاضی مجوز از بانک مرکزی است و مشکلی ندارد.
    ثامن از سال ۷۶ در قالب یک تعاونی اعتباری در شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۸۹ در برنامه ساماندهی بانک مرکزی قرار گرفت و نام آن در فهرست اولیه این بانک نیز منتشر شد.
    مسئولان این تعاونی برای تامین نظر بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت ثبت اسامی و القاب معصومین برای موسسات اعتباری، عنوان آن را از «ثامن الائمه» به «ثامن» تغییر دادند.
    در شش سال گذشته، ثامن توانسته است شش مرحله از هفت مرحله اعلامی بانک مرکزی برای صدور مجوز را طی کند و مرحله نهایی آن که شامل عرضه سهام و پذیرش در بورس بوده، هنوز محقق نشده است.
    موسسه مهر اقتصاد که با عنوان «بانک مهر اقتصاد» در نظام پولی کشور به شمار می رود، از دیگر موسساتی است که هنوز موفق به کسب مجوز نهایی از بانک مرکزی نشده است؛ مهر اقتصاد هرچند ابتدا ادغام در دو موسسه دیگر برای تشکیل یک بانک جدید را رد کرد اما مسئولان آن اعلام کردند که با توجه به اینکه به نهادهای نظامی وابسته هستند، در صورت حکم حکومتی، به این کار تن می دهند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *