×
آخرین اخبار

موسوي فرماندار ويژه آبادان:
ابزار توسعه در آبادان نسبت به دیگر شهرهای خوزستان مهیاتر است

  • کد نوشته: 17220
  • ۱۳۹۸-۰۵-۲۶
  • 562 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از آبادان، فرودگاه بین الملی یک لوکوموتیو اقتصادی برای آبادان محسوب میگردد فرصتی که استفاده مطلوب از آن میتواند وضعیت اقتصادی و شهری آبادان را دگرگون کند. موسوی اظهارداشت: فرودگاه آبادان موقعیت حساسی در مرکز استراتژیک انرژی خاورمیانه دارد . برخورداری آبادان از صنایع بی بدیلی چون پالایشگاه و پتروشیمی […]

    ابزار توسعه در آبادان نسبت به دیگر شهرهای خوزستان مهیاتر است

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از آبادان، فرودگاه بین الملی یک لوکوموتیو اقتصادی برای آبادان محسوب میگردد فرصتی که استفاده مطلوب از آن میتواند وضعیت اقتصادی و شهری آبادان را دگرگون کند. موسوی اظهارداشت: فرودگاه آبادان موقعیت حساسی در مرکز استراتژیک انرژی خاورمیانه دارد .
    برخورداری آبادان از صنایع بی بدیلی چون پالایشگاه و پتروشیمی و دیگر صنایع از دهها سال قبل،برخورداری از راههای مواصلاتی دریایی و هوایی و زمینی و ریلی و اخیرا برخورداری از خطوط بین المللی ٣g و ۴g در حوزه ای بین کشورهای حوزه منطقه دریای سرخ و منطقه قفقاز مسئولین را بر آن داشت تا منطقه آزاد اروند را در بیش از ٣۵ هزار هکتار در این منطقه تاسیس نمایند و این نعمات ،فرصتهای بی نظیر سرمایه گذاری را ایجاد می نمایند. نماینده عالی دولت درآبادان افزود: ما اکنون اکثر شاخصهای توسعه را در آبادان داریم گرچه آنها نیاز به بروز شدن دارند.
    موانع بین المللی بودن فرودگاه آبادان کوچک و قابل رفعند مثلا جدا کردن سالن خارجی از داخلی، بهینه کردن فضای داخلی و پیرامونی و یا افتتاح cip که از قبل ساخته شده و در افتتاح، هزینه چندانی ندارد.
    ضرورت سرمایه گذاری در آبادان نیازمندحضور سرمایه گذاران است و سرمایه دار مطلوبش cip است و این یک عرف و مقرره بین المللی است حالا که البته از قبل هم ساخته شده معلوم نیست چرا افتتاح نگردیده است cip مطلوب و نیاز سرمایه گذار است و برای او جذابیت ایجاد میکند لذا باید انجام شود.وی ادامه داد: هزینه های بی نظیر انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد جای تقدیر و تشکر دارد این هزینه ها هم از جیب دولت و هم البته برنامه دولت با هدف توسعه فرودگاه است گاهی برخی خدمات سازمان منطقه آزاد را خارج از خدمات دولت میدانندو این خطای محض است منطقه ازاد نهادی صددرصد دولتی است که به همت و بر نامه ریزی دولت تاسیس شده است.
    از مدیر جدید فرودگاه انتظار داریم در ایجاد و توسعه پروازهای خارجی هم مستقیم و هم ترانزیتی همت گمارد و این موانع کوچک را برای جلوه بین المللی مرتفع نماید. موسوی درپایان گفت: آبادان شهر اولینهاست و در این امر رکوردار است وامروز هم رکورد جدیدی از طرف دولت تدبیر و امید به آبادان هدیه شده است و آن انتصاب یک بانوی توانا از خانواده شهید برای اولین بار در کشور است.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *