×
آخرین اخبار

بنام خدا
به گزارش دیدگاه نیوز ، قابل توجه مسئولین ذی ربط و بی ربط
مدت هاست چیزی ننوشته بودم و.قلم را غلاف کرده بودم و عهد کرده بودم سکوت اختیار کنم ولی هر چه قدر کوشیدم باز قلم و رسالت قلم و حرمت قلم گریبانم را گرفت و بر آن شدم تا بنویسم
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید

تجلیل بی ربط و عجیب یک سازمان در روز میلاد امام هشتم امام رضا(ع)
تجلیلی که نه تنها عجیب و بی ربط بود موجب شبهات زیادی شد تجلیل از دختران سازمانی در روز میلاد امام رضا (ع).
تجلیلی که می شد از پسران و مرادن آن سازمان که نامشان رضا بود می شد.
ولی…
و با اعتراض جمعی مواجه شد.

هیچ منطق و رویکرد عقلی این تجلیل قابل توجیه نیست. کدام فرد و سیستم عاقلی افراد توانمند خود را کنار می‌گذارد و امور سازمانی را به دست افرادی می‌دهد که یک سوپر مارکت نمی‌توانند اداره کنند. شما نگاه کنید به افرادی که این طرح‌ها را مطرح کرده‌اند چه سوابقی دارند. ببینید چه رزومه مدیریتی و اجرایی دارند. برخی اصولا فهمی از مدیریت و امر حکمرانی ندارند اما می‌خواهند همه مناصب در اختیار آن‌ها باشد.

مدیریت ویترینی؟

این سبک مدیریت به جای تمرکز بر عملکرد واقعی و بهره وری، بر نمایش (show) عملکرد متمرکز است. به عبارتی شاخص های ظاهری و در معرض دید عملکردی، از سوی مدیر به شدت مورد توجه قرار می گیرد و شاخص های واقعی عملکرد مورد غفلت واقع شده و رها می شود. این نوع مدیران صرفا به تزئین ویترین عملکرد مشغول می شوند در حالی که در درون سازمان، کارکنان و مشتریان اثری از بهبود مشاهده نمی کنند و چه بسا به دلیل رها شدگی سیستم معضلاتی از جمله آمار سازی، چاپلوسی و ثناگویی، متملق پروری، فساد اداری، باندبازی، و… به وقوع می پیوندد. مثال سایه زدن در ورزش های رزمی استعاره مناسبی برای سبک مدیریتی ویترینی می باشد.

از نمونه اعمال این سبک مدیریتی می توان به: بستن تفاهم نامه های متعدد، ملاقات با اشخاص نامدار، مصاحبه های آب و تاب دار مطبوعاتی، گرفتن عکس با افراد مشهور و اماکن مترقی، دادن وعده های مدیریتی حیرت انگیز بلند مدت و هزینه کردهای وحشتناک اشاره کرد.
✍ ناصر غلامی هوجقان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *