×
آخرین اخبار

EVGA ساخت گرافیک‌های سفارشی را به‌دلیل رفتار نامناسب انویدیا متوقف کرد

  • کد نوشته: 95909
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۶
  • 166 بازدید
  • EVGA، از سازندگان گرافیک‌های‌های سفارشی مبتنی‌بر فناوری‌های انویدیا، به‌دلیل رفتار نامناسب تیم سبز، تولید مدل‌ جدید این محصولات را متوقف کرد؛ اما همچنان به فروش و پشتیبانی از موجودی گرافیک‌های سری RTX 30 ادامه خواهد داد.

    EVGA ساخت گرافیک‌های سفارشی را به‌دلیل رفتار نامناسب انویدیا متوقف کرد

    EVGA، یکی از برندهای شناخته‌شده‌ی سازنده‌ی قطعات و لوازم‌جانبی کامپیوتری، تصمیم گرفته است به فعالیت بخش تولید گرافیک‌های سفارشی‌اش خاتمه دهد. این شرکت در انجمن گفت‌وگوی خود اعلام کرد که گرافیک‌های جدید مبتنی‌بر نسل بعد گرافیک‌های انویدیا را تولید نخواهد کرد؛ اما همچنان به فروش و پشتیبانی از محصولات کنونی خود ادامه خواهد داد. طبق اعلام گیمرز نکسوس (Gamers Nexus)، این برند درحال‌حاضر برنامه‌ای برای ساخت گرافیک‌های سفارشی مبتنی‌بر فناوری‌های AMD و اینتل ندارد.

    به‌گزارش دیدگاه نیوز، EVGA قصد دارد به همکاری خود با انویدیا خاتمه دهد؛ زیرا احساس می‌کند تیم سبز شریک تجاری مناسبی نیست. این شرکت می‌گوید انویدیا پیش از تعیین قیمت گرافیک‌هایی مثل RTX 3080 برای عموم، هزینه‌ی خرید هسته‌های پردازنده‌های گرافیکی خود را به این برند اعلام نمی‌کند و درنتیجه، EVGA نمی‌تواند درباره‌ی قیمت محصولاتی که براساس فناوری‌های انویدیا تولید می‌‌کند، برنامه‌ریزی کند.

    طبق گزارش‌ها، انویدیا درایورهای موردنیاز برای استفاده از پردازنده‌های گرافیکی خود را قبل از ارسال به EVGA، ابتدا برای روزنامه‌نگاران فرستاده است و درنتیجه، این سازنده‌ی لوازم‌جانبی نمی‌تواند درباره‌ی این‌ موضوع تصمیم بگیرد که چه‌ تعداد پردازنده‌ی گرافیکی را در طرح‌ها و محصولاتش ادغام کند. علاوه‌براین، گیمر نکسوس اعلام کرده است که EVGA باید گرافیک‌های پرچم‌داری مثل RTX 3080 و ۳۰۹۰ را با ضرر چند‌صد‌دلاری بفروشد تا بدین‌ترتیب قیمت این قطعات با گرافیک‌های سری Founders Edition انویدیا رقابت کنند.

    برایان دل ریزو، سخن‌گوی انویدیا، ایمیلی برای ورج ارسال کرد و در آن توضیح داد:

    در سال‌های گذشته، انویدیا همکاری بسیار تنگاتنگی با EVGA داشته است و همچنان به پشتیبانی از آن‌ها در نسل کنونی محصولاتش ادامه خواهد داد. برای اندرو و دوستان‌ خود در EVGA بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

    EVGA هنوز دراین‌باره اظهارنظر نکرده است؛ اما همچنان به مشتریان خود تعهد دارد و به پشتیبانی و فروش محصولات فعلی خود ادامه خواهد داد. این شرکت در گفت‌وگو با گیمرز نکسوس اعلام کرده است که به فعالیت خود در سایر حوزه‌ها ادامه می‌دهد و علاوه‌براین هیچ‌یک از کارمندان خود را اخراج نخواهد کرد. بااین‌حال، شاید این برند مجبور شود فعالیت‌هایش را کاهش دهد یا بیشتر روی سایر پروژه‌ها ازجمله ساخت منبع تعذیه و مادربرد و سایر قطعات و لوازم‌جانبی کامپیوتری تمرکز کند.

    این شرکت در بخش درباره‌ی ما وب‌سایت رسمی‌اش به این موضوع اشاره کرده است که درحال‌حاضر یکی از برترین شرکای تجاری مجاز انویدیا در کانال‌های فروش سرتاسر آمریکای‌شمالی است. اگرچه فناوری‌ پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در کانون توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار دارد، این برند پیش‌نیازهای لازم را برای تبدیل‌شدن به بهترین شریک تجاری دراختیار ندارد.

    در سال ۲۰۲۰، انویدیا به کانال یوتیوب Hardware Unboxed اعلام کرد اگر این کانال تمایل دارد نمونه‌های اولیه‌ی محصولات همچنان برایش ارسال شوند، باید جهت‌گیری بررسی‌های خود را تغییر دهد و امکانات و ویژگی‌های مدنظر این شرکت را آزمایش کند؛ اقدامی که موجی از واکنش‌های منفی مطبوعات فعال در حوزه‌ی گیمینگ را علیه این برند به راه انداخت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *