×
آخرین اخبار

سامانه ۱۳۷ چیست؟ و چرا شهرداری مسجدسلیمان فاقد سامانه ۱۳۷ است؟؟؟

  • کد نوشته: 7954
  • ۱۳۹۶-۱۰-۰۳
  • 2718 بازدید
  • خبر روز / ۱۳۷ شماره تلفن سه رقمی ساده ای است که متعلق به شهرداری بوده و شهروندان می توانند برای اعلام درخواست های خود در تمامی حوزه های مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند.

    سامانه ۱۳۷ چیست؟ و چرا شهرداری مسجدسلیمان فاقد سامانه ۱۳۷ است؟؟؟

    به قلم امیر حیدری

    سامانه ۱۳۷ درخواستهای شهروندان را بدون مراجعه حضوری به شهرداری فقط با یک تماس پیگیری می کند، از مزایای تماس با ۱۳۷،‌ کاهش ترددهای درون شهری و آلودگی هوا،‌ صرفه جویی در وقت و هزینه،‌ ارتباطی آسان، یکسان و شبانه روزی با شهرداری است در تمام موارد کاری و کارکردی و حدود ۶۰۰ موضوع در حوزه فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، حمل ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، شهر سازی و معماری شهروندان می توانند در خواست های خود را با سامانه ۱۳۷ مطرح نمایند.

    در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهروندان می توانند در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان،‌ معتادین، نحوه کیفیت خدمات مشاوره ای در حوزه آسیب های اجتماعی نحوه و کیفیت فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری و در حوزه خدمات شهری می توانند در خصوص نظافت و جمع آوری مکانیزه زباله،‌ درخواست نصب سطل های زباله، زیباسازی و چشم انداز شهری،‌ پاکسازی برچسب،‌ رفع سد معبر اصناف و غیره با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

    سامانه ۱۳۷ شهرداری شهرستان مسجدسلیمان با پیگیری های واحد روابط عمومی که از زمستان ۱۳۹۴ تا بهار ۱۳۹۶ به طول انجامید به صورت دست و پا شکسته فعال شده  و این سامانه از آدرس http://137.masjedsoleyman.ir در دسترس بود. اما متاسفانه بعد از چند ماه فعالیت این سامانه از دسترس خارج شده است. در این برهه که تمامی شهرداری های سطح کشور دارای حداقل امکانات جهت رفاه حال شهروندان هستند چرا هنوز هم برای پیگیری و گزارش کوچک ترین مشکلات شهری همانند چاله چوله های خیابانهای سطح شهر و یا مشکلات زیست محیطی مربوط به شهرداری باید به صورت حضوری مراجعه کرده و به روش های سنتی نامه نگاری کرد؟ 

    آیا دلایلی همانند نبود کولر در اتاق سرور و یا عدم پیگیری های جدی و عدم همکاری واحدهای مربوطه، جدی نگرفتن اهمیت سامانه ۱۳۷ و کاهش مراجعات مردمی و مشکلات تابعه که ناشی از فعال نشدن این سامانه در شهر مسجدسلیمان است را می توان موجه شمرد؟ 

    از مسئولین مربوطه خواستاریم اهمیت سامانه های رفاهی و الکترونیکی در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک را جدی بگیرند. 

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *