×
آخرین اخبار

نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید

  • کد نوشته: 60640
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۸
  • 492 بازدید
  • صبح امروز نشستِ مشترک شهرداران استان خوزستان، با حضور نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری و شوراها در استانداری استان خوزستان، فرماندار و پیمان مولایی شهردار، به میزبانی شهرداری مسجد سلیمان برگزار گردید.
    نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید

    به گزارش دیدگاه نیوز ، در ابتدای این جلسه پیمان مولایی شهردار مسجد سلیمان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه اظهار داشت: مسجدسلیمان به لحاظ توسعه شهری با مشکلات عدیده ای گریبانگیر است و بیست سال این شهر به دلیل طرح جابجایی که می‌بایست صورت می گرفت، شهر جابجا می‌شد! و نیز طی این چند سال هیچ برنامه توسعه و بودجه ای برای پیشرفت شهر اختصاص نیافت و به همین دلیل نسبت به شهرهایِ اطراف از عقب ماندگی خاصی برخودار است.

    وی افزود: مبنای کار بعد از بیست سال بر آن شد، توسعه یِ شهر ادامه پیدا کند که بعد از این، مشکل بحث مناطق آلوده شش گانه با این روند طی شد که هیچ گونه ساخت و ساز و توسعه شهری نباید صورت گیرد و در این خصوص عوارضات ساخت و ساز شامل شهرداری نمی گردید و همین امر باعث شد درآمدهای شهرداری مسجدسلیمان به شدت کاهش پیدا کند ولی خدمات شهرداری باید به هر نحو در مناطق اجرا گردد.

    پیمان مولایی با اشاره به چاه های نفت در شهر مسجدسلیمان و بروز مشکلات در کاهش درآمدهای شهرداری گفت: حریم چاه های نفتی که وجود دارد حدود سیصد مورد در مسجدسلیمان ثبت گردیده است، که هر کدام حریم های مختلفی دارند، حتی بین نود تا هزار متر می باشند و باعث شده ما نتوانیم در خیلی از مناطقی که استعداد توسعه و آپارتمان سازی داشته باشند کاری نکنیم و ساخت و سازها در آن کمتر توسعه پیدا کنند و از جمله بدهی های سرسام آور این نتیجه را در بر داشته و ما در شهرداری گریبانگیر این موضوع می باشیم که در ادوار شهرداران گذشته ، این موضوع کاملا صدق می کند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: شهر مسجدسلیمان واقعا نیاز به نگاه استانی و کشوری دارد، چون اگر بخواهیم نیازهای هر شهری را شمارش کنیم،
    ما در ابتدای کارهای اولیه که عمده یِ آن، روکش آسفالت، جدول کاری و کانال آبهای سطحی بوده ، مانده ایم!! و از جناب آقای مهندس فلسفی زاده که خودشان چند صباحی در مسجد سلیمان شهردار بودند و عملکرد خیلی خوبی از خود به جای گذاشتند و دکتر ورناصری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر عزیزان انتظار داریم، نگاه به شهر مسجدسلیمان یک نگاه ویژه‌ای باشد.

    شهردار مسجدسلیمان در خاتمه تصریح کرد: اختصاص بودجه های عمرانی با بررسی مشکلات موجود باعث می شود، ما بتوانیم از وضعیت موجود یک گام فراتر برداریم و خدمتی صادقانه تر، که واقعا مستحق شهروندان و مردم نجیب شهر مسجدسلیمان است، به مرحله اجرا بگذاریم.

    پس از پایان صحبت هایِ شهردار مسجدسلیمان، دکتر علیرضا ورناصری نماینده مردم شهرستان مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از این سلسله نشست ها و جلسه ای که در خدمت شهرداران چهار حوزه می باشیم، بر این مبنا باید قرار گیرد که تداومِ خدمت در کلیه یِ سطوح ، شهرستان ها و در تهران ادامه داشته باشد و نتیجه لازم کسب شود، و به این فکر نباشیم که با پایان دولت، کار شهرداران اتمام پیدا خواهد کرد، بلکه ما راهی را آغاز کرده ایم و انشالله با همه توان و‌ قدرت ادامه خواهیم داد و این مُهم، تکلیف ماست.

    ورناصری با تاکید بر انتقال تجربیات از طریق شهرداران شهرهای کلان شهر اهواز، دزفول و‌ ماهشهر به شهرداری های چهار حوزه انتخابیه ادامه داد: انتظار ما این است ، که تجربه ای که به دست آورده اید به سایر شهرداران منتقل نمائید و حداقل باید افق پنجاه ساله آینده این شهر در کمترین زمان ممکن طراحی شود.

    وی افزود: از مدیرکل امور شهری خواهشمندم، قبل از اینکه امکانات در اختیار شهرداری ها قرار می دهید، اول فکر و‌ علمتان را اجرایی کنید و تمام جلسات در سطح استان و کشور که در حال برگزاریست، باید خروجی آن به ظرفیت های آن شهر اضافه گردد و در همین رابطه جهت تسریع در روند بهبود جلسات نیازمند راه اندازی یک دبیرخانه در استانداری خوزستان می باشد.

    مهراب فلسفی زاده مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان در پایان به تشریح برنامه های خود پرداخت که در این نشست شهرداران با بیان مشکلات به بحث و گفتگو پرداختند.

    نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید نشست مشترک شهرداران استان خوزستان به میزبانی شهرداری مسجدسلیمان برگزار گردید

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *