×
آخرین اخبار

۴ سناریوی بازار خودرو در هفته‌های آینده

  • کد نوشته: 101145
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۹
  • 208 بازدید
  • بازار خودرو همچنان در رکود است اما قیمت خودرو روند صعودی را در پیش گرفته است. پیش‌بینی کارشناسان درباره آینده بازار خودرو چه می‌گوید؟

    ۴ سناریوی بازار خودرو در هفته‌های آینده

    به گزارش دیدگاه نیوز، بازار خودرو همچنان در رکود قرار دارد. اما در هفته‌های گذشته و با افزایش ناگهانی نرخ دلار، شوک جدیدی به بازار خودرو وارد شد و قیمت‌ها را با افزایش همراه کرد. در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور فیزیکی مردم در بازارها بیشتر شده است. اما این حضور تنها به دلیل قطعی گسترده اینترنت بوده و خریداران و فروشندگان اینترنتی برای بررسی بازار به پارکینگ‌های خرید و فروش می‌روند اما همچنان سطح معاملات پایین است.

    اما کارشناسان حوزه صنعت خودرو در رابطه با آینده بازار و قیمت خودرو نظرات مختلفی را بیان می‌کنند.

    مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با دیدگاه نیوز گفت: رکود همچنان در بازار وجود دارد و سطح معاملات بسیار پایین است. اما به نظر نمی‌رسد که انتظارات تورمی در رابطه با بازار خودرو کشور تا پایان سال کاهش یابد. از طرف دیگر، به دلیل شرایط سیاسی موجود در کشور و همچنین، فقدان سیاست‌گذاری قوی در بحث صنعت و بازار خودرو که تصمیمات‌شان تغییری در رویه بازار ایجاد کند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بازار افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد را تجربه کند.

    چندی پیش هم، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با دیدگاه نیوز گفته بود: بازار خودرو همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و اینکه برخی می‌گویند بازار از رکود خارج شده، صحیح نیست. چراکه و خرید و فروش به ندرت صورت می‌گیرد. اما با توجه به وضعیت سیاسی موجود در کشور، به نظر می‌رسد که این رکود موجود و روند افزایش قیمت‌ها در بازار در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

    حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد هم به دیدگاه نیوز گفت: برخلاف ادعاهایی که در رابطه با بالا رفتن سطح معاملات می‌شود، بازار همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

    او افزود: اما این رکود به صورت تورمی به روند خود ادامه می‌دهد و قیمت‌ها در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که اگر تغییری در وضعیت موجود بازار ایجاد نشود، قیمت‌ها به روند افزایشی و بازار به روند رکودی خود ادامه می‌دهد.

    بیشترین معاملات متعلق به کدام خودروهاست؟

    در این میان، یک کارشناس دیگر معتقد است که بازار از رکود درآمده و خرید و فروش‌ها در حال افزایش است.

    فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با دیدگاه نیوز گفت: با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

    او در رابطه با اینکه چه خودروهایی در بازار بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد، گفت: این روزها بیشتر خودروهای داخلی خرید و فروش می‌شوند. در این بین، خودروهایی مثل پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای، اکثر مدل‌های پرشیا و کوییک بیشترین تعداد معامله را در بازار دارند.

    این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد در هفته آینده هم بازار با افزایش بیشتر قیمت‌ها همراه شود و در ماه‌های آینده هم رکود به طور کامل از بین برود.

    برای مطالعه بیشتر، خبر ارمنستان در صف قرعه‌کشی خودروسازان/ ادعای صادرات خودرو با ۲۰۰ دستگاه را بخوانید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.