×
آخرین اخبار

۸ شرکت پخش دارویی متخلف از ابتدای سال پلمب شدند

  • کد نوشته: 131756
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۳
  • 51 بازدید
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد که براساس نتایج بازرسی‌های هدفمند، دستور پلمب موقت هشت شرکت پخش دارویی به علت عدم تطابق موجودی انبار فیزیکی با موجودی سامانه TTAC و تذکر کتبی و مهلت اصلاح اطلاعات سامانه به ۲ شرکت صادر شده است.

    ۸ شرکت پخش دارویی متخلف از ابتدای سال پلمب شدند

    سازمان غذا و دارو اعلام کرد که «در دی ماه و بهمن ماه سال ۱۴۰۱ جلسات اولیه ارائه مفاهیم بازرسی هدفمند یا بازرسی هوشمند توسط سازمان غذا و دارو با تاکید بر بازرسی های مبتنی بر اطلاعات سامانه ردیابی و رهگیری دارو (TTAC) آغاز شد.

    براین اساس بررسی اطلاعات دو شرکت پخش توسط تیم بازرسی سازمان با استفاده از اطلاعات استخراج شده از سامانه TTAC در دستور کار قرار گرفت.

    با توجه به اینکه تا پیش از این ارتباط مستمری بین اطلاعات سامانه و بازرسی های میدانی برقرار نشده بود، مغایرت های چشمگیری در موجودی واقعی و فیزیکی داروی انبارهای شرکت ها با موجودی TTAC  مشاهده و با هر دو شرکت بر اساس قوانین و مقررات برخورد لازم صورت گرفت.

    همچنین با ادامه این روند از ابتدای سال چندین شرکت، مورد بازرسی‌های هدفمند مبتنی بر تطابق اطلاعات با سامانه TTAC قرار گرفته که در تمام بازرسی‌های صورت گرفته، گزارش‌های کل داروی انبار شرکت، کل داروهای تاریخ مصرف گذشته در انبار، کل داروهای با سیاست اجبار به استعلام در انبار توسط IT در اختیار بازرسان قرار گرفته است.

    براساس نتایج بازرسی هدفمند دستور پلمب موقت ۸ شرکت به علت عدم تطابق موجودی انبار فیزیکی با موجودی TTAC و تذکر کتبی و مهلت اصلاح اطلاعات سامانه به ۲ شرکت صادر شد.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *