×
آخرین اخبار

۷ کشتی‌گیر روس و مغول در راه لیگ کشتی آزاد کشور

  • کد نوشته: 104578
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۷
  • 240 بازدید
  • تهران -خبر روز- دبیر سازمان لیگ فدراسیون کشتی از حضور کشتی‌گیران روس و مغولستانی در مراحل نیمه نهایی و فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد خبر داد.

    ۷ کشتی‌گیر روس و مغول در راه لیگ کشتی آزاد کشور

    محمود فرهنگ رنجبر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار دیدگاه نیوز اظهار کرد: بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) از روز ۲۲ مهرماه آغاز شد که هفته چهارم این مسابقات در حالی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ماه در شهرهای قائمشهر و رامسر ادامه خواهد یافت.

    وی ادامه داد: در این مرحله انبوه‌سازان هوتن و پتروپالایش بلیش تاکستان در گروه «الف» و بانک شهر و ستارگان ساری در گروه «ب» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. فینال این رقابت‌ها در حالی از هفته آینده به میزبانی سالن هفتم تیرتهران ادامه خواهد یافت که به نوعی این سالن پس از بازسازی، برای لیگ برتر کشتی افتتاح خواهد شد.

    دبیر سازمان لیگ ادامه داد: تاکنون قرارداد ۲ کشتی‌گیر روس نیز با بانک شهر قطعی شده ولی برای مراحل پایانی لیگ شاهد حضور عنوان‌داران المپیک و جهانی در ترکیب تیم‌ها خواهیم بود تا به نوعی لیگ با جذابیت بیشتری دنبال شود.

    رنجبر یادآور شد: برای حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ اتحادیه جهانی باید مجوز لازم را صادر کند و پس از تایید نهایی قرار دادشان با تیم‌های هوتن، ستارگان ساری و بلیش تاکستان قطعی خواهد شد.

    همچنین حمید یاری رییس سازمان لیگ برتر کشتی پیشتر نیز از حضور۷ کشتی‌گیر روس و یک مغولستانی در لیگ برتر کشتی آزاد خبر داد.

    دبیر سازمان لیگ برتر کشتی همچنین از آغاز لیگ کشتی فرنگی از ۲۵ آبان ماه خبرداد و گفت: این رقابت‌ها در اندیمشک میان تیم‌های سازین سعید اندیمشک و دانشگاه آزاد اسلامی قم و ۲۶ آبان ماه در اصفهان نیز میان تیم‌های فولاد سپاهان و شهردای مسجد سلیمان برگزار خواهد شد. همچنین ۲۸ آبان ماه نیز در گروه ب در شهر اهواز نیز رقابت میان تیم‌های فولاد خوزستان، مقاومت البرز و رعد پدافند ارتش برگزار می‌شود.

    رنجبر با اشاره به اینکه از در رده سنی نونهالان تا جوانان را درگیر مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کرده‌ایم تصریح کرد: تا کنون ۳۱ استان در این رویداد شرکت دارند که بیش از یک هزار و ۸۶۰ رویداد برای ۱۸۶ تیم برگزار شده است. ۱۵ آبان ماه در استان قم فینال و رده‌بندی لیگ فرنگی منطقه‌ای برگزار خواهد شد که استان‌های مازنداران، خوزستان، تهران و قم جایگاه اول تا چهارم را بدست آوردند. همچنین فینال لیگ کشتی آزاد منطقه‌ای ۲۱ آبان ماه به میزبانی شهرستان شهریار برگزار خواهد شد که استان‌های تهران، لرستان، آذربایجان شرقی و مازندران حضور دارند.

    وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم سازمان لیگ و فدراسیون کشتی پشتوانه سازی این ورزش است و در این راستا لیگ برتر سوای گردش مالی می‌تواند پویاترین محل برای رشد ورزشکاران به حساب آید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *