×
آخرین اخبار

۷۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده شیمبار اندیکا خاکستر شد

  • کد نوشته: 33685
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۲
  • 506 بازدید
  • رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت : ۷۰ هکتار از مراتع و تعدادی از درختان منطقه حفاظت شده شیمبار در آتش سوزی هفته اخیر خسارت دید
    ۷۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده شیمبار اندیکا خاکستر شد

    مصطفی یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با دیدگاه نیوز بیان کرد : این آتش سوزی همزمان در ۲ قله مقابل هم رخ داد که حدود چهار روز نیز به طول انجامید , به رغم موقعیت جغرافیایی ، گرمای هوا و سخت گذر بودن منطقه سرانجام مهار و با استفاده از بالگرد آب پاش خنک سازی شد.

    رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا ادامه داد: در این آتش سوزی بیش از ۱۵۰ درخت بلوط، بادام، بن و … آسیب دید. وی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده این شهرستان رخ داده که بیشتر عوامل آنها انسانی بوده است .

    رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا افزود : ۲ مورد از عوامل این آتش سوزی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند که رای محکومیت آنها نیز صادر شده است. وی گفت : اما بررسی عوامل این آتش سوزی اخیر در مرحله تحقیقات است و افرادی نیز مظنون هستند.

    منطقه حفاظت شده شیمبار ، کوهستانی و پوشیده از جنگل و مرتع است؛ این منطقه حدود ۵۴ هزار هکتار وسعت دارد. اندیکا با سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان درشمال شرق خوزستان قرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *