×
آخرین اخبار

۶ میلیون نفر امسال به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

  • کد نوشته: 103452
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۱
  • 180 بازدید
  • اهواز – خبر روز – مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت:امسال ۶میلیون نفر به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند تا از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شوند.

    ۶ میلیون نفر امسال به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز دکتر محمد مهدی ناصحی سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی خبری در اهواز افزود:از این تعداد ۵.۴میلیون نفر توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که از سه دهک پایین جامعه هستند به صورت رایگان بیمه شدند و برای بیمه این جمعیت زیرپوشش ۶۰هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

    وی گفت: برای این دسته از دهک های پایین جامعه که به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند هزینه‌های بستری و سرپایی کاهش یافته است و به نوعی به سمت عادلانه تر کردن منابع سلامت حرکت کردیم که این اتفاق در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه افزود: خوشبختانه هم اکنون از نظر جمعیت زیرپوشش بیمه‌ای از بسیاری از کشورهای منطقه بالاتر هستیم و در زمینه تامین هزینه ها نیز با توجه به شرایط اقتصادی موجود تلاش شده پرداخت‌ها از سوی دولت تامین شود و مردم سهم بسیار کمی در تامین هزینه های درمانی داشته باشند.

    راه اندازی صندوق بیماران سخت درمان و مزمن

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: صندوق بیماران سخت درمان ، خاص و مزمن هفته گذشته با کمک مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیات دولت دروزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران رونمایی شد که وظیفه این صندوق این است که به بیمارانی همچون انواع سرطان ها ، بیماران دیالیزی که به مساعدت مالی نیاز دارند علاوه بر مبالغی که تاکنون بیمه‌ها پرداخت می کردند مازاد آن را نیز این صندوق پرداخت خواهد کرد.

    ناصحی افزود:در گام نخست ۲۶نوع بیماری زیرپوشش این صندوق قرار گرفته و در گام دوم که به زودی انجام می شود در مجموع ۴۴ بیماری زیرپوشش بسته حمایتی سازمان بیمه سلامت قرار خواهد گرفت.

    وی گفت: هم اکنون صندوق بیماران سخت درمان و مزمن همچون بیماران ام.اس ، تالاسمی، هموفیلی ، دیالیزی ها  و عمده سرطان‌ها ، پیوندهای مغز استخوان ، کبد و کلیه را پوشش می‌دهد ضمن آنکه بسیاری از بیماری‌های مزمن عصبی و روانی زیرپوشش قرار می گیرند.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه افزود:خوشبختانه سازو کار صندوق بیماران سخت درمان و خاص در کشور به گونه‌ای دیده شده که بیمارانی که هزینه های درمانی آنان کمرشکن هستند زیرپوشش حمایتی و مالی قرار خواهند گرفت.

    وی از عموم هموطنان که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و نیاز است خدمات بستری یا سرپایی دریافت کنند خواست به اداره های کل سلامت در استان ها یا دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند؛ در بخش درمان بیماران خاص در سامانه‌ای به نامALDAثبت نام می شوند و بر اساس نسخه هایی که تجویز می شود پرداختی ها توسط بیمه سلامت انجام خواهد شد.

    ناصحی افزود: بیمه شده‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هم می‌توانند وارد این سامانه شوند و هزینه‌های این نوع بیماران نیز پرداخت می شود.

    بیش از ۲.۵میلیون نفر در خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:هم اکنون بیش از ۲.۵میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان در بخش های روستایی و شهری زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

    وی گفت: در سال ۱۴۰۱ با هدف کمک به مردم و کاهش پرداختی از جیب ، پرداختی های بیمه سلامت در بخش بیماری های خاص مثل اوتیسم و معلولان نیز تعمیم پیدا کرده است و پرداخت هزینه های دارویی و بخشی که مربوط به بیمه سلامت است انجام می‌شود.

       

    پرداختی ها به داروخانه ها یکم تا سوم هر ماه

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:پرداختی به داروخانه ها و موسسه هایی که وظیفه تامین دارو برای مردم را دارند با توجه به گرانی دارو و افزایش هزینه ها ، اول تا سوم هرماه انجام می‌شود و در طرح “دارویار” نیز تلاش شده در این بازه زمانی پرداختی ماه قبل صورت گیرد.

    وی گفت: سرعت عمل پرداختی به داروخانه ها و موسسه های دارویی باهدف تامین نقدینگی آنان صورت می گیرد.

    ناصحی با اشاره به اینکه ۲هزار نوع دارو در طرح “دارویار” زیرپوشش قرار گرفته است افزود:بیمه سلامت آن بخشی که مربوط به ارز دارو است را به بخش پوشش بیمه‌ای اضافه کرده  یعنی ۲ بخش را پوشش می دهد تا هزینه از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

    وی گفت: ویژگی طرح دارویار این است که یارانه ها مستقیم به مردم در موقع تحویل دارو پرداخت می شود.

    ناصحی افزود: بیمه سلامت ۹۵داروی جدید را که در حوزه بیمه بیماران سخت درمان بوده و عموما” نیز گران هستند در طرح دارویار لحاظ کرده است.

    وی گفت:۳۶۶ داروی جدید را که پرمصرف و گران قیمت هستند به صورت مرحله ای زیرپوشش قرار می گیرند که ۲۷قلم آن که بیشتر ترکیبی است مثل دیابت ، فشار خون و جزو داروهای ضروری و پرمصرف مردم می باشند به زودی زیر پوشش قرار می گیرند تا فشار از روی مردم برداشته و پرداختی ها از جیب افراد زیرپوشش کمتر شود.

    خدمات ناباروی و پرداختی ۹۰درصدی هزینه ها

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ناباروری در ۲ سال اخیر اعتبارت خوبی هزینه شده است گفت:۹۰درصد هزینه های بستری و ۷۰درصد هزینه های سرپایی ناباروری از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.

    ناصحی افزود: در خوزستان چهار مرکز ناباروری مجوز دار فعال هستند و خدمات پرداختی از سوی بیمه سلامت استان انجام می شود.

    وی گفت: در بحث جوانی ومادران باردار نیز از ابتدای بارداری تا ۲ سال زیرپوشش بیمه سلامت هستند و فرزندان آنان تا پنج سال از خدمات بیمه سلامت برخوردار خواهند بود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه افزود:هزینه های تشخیصی و درمانی مادران باردار در سامانه ها “نشان دار” می شود تا مادران بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

    ۹۸درصد نسخه ها الکترونیکی است

    ناصحی گفت: هم اکنون ۹۸درصد نسخه ها در کشور به صورت الکترونیک صادر می شود و در خوزستان این میزان به ۹۵درصد رسیده است.  

    وی گفت: روزانه ۱۳هزار نسخه الکترونیکی در خوزستان صادر می شود و پرداختی ها به داروخانه ها و پزشکان به روز شده است.

    مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایران اجرای طرح صدور نسخه الکترونیک را زمینه ساز اجرای طرح نظام سلامت و پزشک خانواده خواهد بود و این مولفه های حیاتی در نظام سلامت سبب پیشگیری از بیماری ها و درمان سریع و کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی خواهد شد.

    ۲۰ میلیون روستایی زیرچتر حمایتی بیمه سلامت ایران

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: هم اکنون در کشور ۲۰میلیون روستایی زیرچتر حمایتی بیمه سلامت هستند که این تعداد در خوزستان ۱.۶میلیون نفر است.

    وی گفت: در حوزه روستایی خدمات آزمایشگاهی و ارجاع به بیمارستان وجود دارد و تلاش شده دسترسی روستاییان به خانه های  بهداشت بیشتر شود.

    ناصحی افزود: انتقال بیماران روستایی به مراکز درمانی ، درمان از راه دور و خدمات رسانی به منزل را برنامه ریزی می کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.