×
آخرین اخبار

۶۰ دانشجوی افغانستان در دانشگاه چابهار مشغول به تحصیل شدند

  • کد نوشته: 45435
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۵
  • 474 بازدید
  • سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: ۶۰ دانشجوی افغانستانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های آموزش تجارت حقوق بین الملل، تکنولوژی آموزشی آمایش سرزمین، عمران گرایش ساخت و سازه، معماری، رایانه، آموزش ابتدایی و بازرگانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.
    ۶۰ دانشجوی افغانستان در دانشگاه چابهار مشغول به تحصیل شدند

    دکتر ناصر آبروش روز شنبه در گفت‌وگو با دیدگاه نیوز اظهار داشت: با دستورالعمل‌هایی که برای جذب دانشجویان غیر ایرانی ابلاغ شده بود، مذاکراتی برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی انجام شد که در اولین دوره پذیرش تعداد ۶۰ دانشجو جذب دانشگاه بین المللی چابهار شدند.

    وی ادامه داد: از بین تعداد دانشجویان جذب شده کشور افغانستان ۴۲ نفر مرد و هشت نفر زن هستند که این نشان دهنده توجه کشورهای همسایه به ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه بین المللی چابهار است.

    سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت:حضور دانشجویان غیر ایرانی در چابهار باعث نقش آفرینی توسعه اقتصادی این شهرستان و حتی استان سیستان‌وبلوچستان خواهد شد.

    وی بیان کرد: در توسعه اقتصادی و گردشگری یک جامعه، رونق اقتصادی علمی و گردشگری علمی اهمیت بالایی دارد و نقش بسزایی در رونق اقتصادی ایفا می‌کند بنابراین حضور دانشجویان غیر ایرانی و تحصیل آنان در منطقه آزاد چابهار علاوه‌بر ارزآوری سبب رونق کسب و کار در منطقه خواهد شد.

    آبروش اظهارداشت: برنامه ما این است که در آینده این دانشجویان نمایندگان جهانی برای معرفی ظرفیت‌های علمی، گردشگری و اقتصادی استان سیستان‌وبلوچستان در کشور خودشان باشند و این زنجیره سبب حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه خواهد بود.

    وی تصریح کرد: با توجه به فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا و تحت تاثیر قرارگرفتن وضعیت اقتصادی جامعه، دانشگاه بین المللی چابهار همانند سایر مراکز آموزشی کشور در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس فعالیت‌های آموزشی خود را با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با کرونا محدود کرده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *