×
آخرین اخبار

۶۰۹ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

  • کد نوشته: 63062
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۲
  • 276 بازدید
  • مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه بیش از 609 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند گفت: بالای 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت خدمات بیمه ای خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.
    ۶۰۹ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، اراک جیریایی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۶۰۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند اظهار کرد: بالای ۸۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت خدمات بیمه ای خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

    وی افزود:در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر حدود ۱۴۹ هزار نفر و در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز بیش از ۳۲۰ هزار نفر از کلیه خدمات ارائه شده سازمان برخوردار هستند.

    جیریایی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا، قریب به ۱۷۲ میلیارد تومان برای ارائه خدمات به کلیه بیمه شدگان هزینه شده است این در حالیست که در سال ۹۹ یک میلیون و ۵۵۲ هزار بار مراجعه به مراکز انجام شده که نسبت به سال گذشته که دومیلیون بار مراجعه بوده است، ۲۵ درصد کاهش را شاهد بودیم و اگر شیوم بیماری کرونا نبود با افزایش ۵۰ درصدی هزینه ها نسبت به سال قبل مواجه بودیم.

    وی از اجرای نسخه نویسی الکترونیک به عنوان یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت در سال جاری خبرداد و گفت: نسخه نویسی الکترونیک از سال ۹۷ از سوی بیمه سلامت به طور سراسری درکلیه استانها و در هر استان سه شهرستان بنا بر نیاز و آماده شدن زیرساختها اجرا شد این در حالی بود که در استان مرکزی نیز در سه شهرستان خمین،محلات و شازند نسخه نویسی الکترونیک آغاز شد و در سال ۹۹ در کلیه استانها و شهرستانها اجرایی شد.

    مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته مشکلات پیش روی پروژه دولت الکترونیک(اجرای نسخه نویسی الکترونیک)بررسی و مرتفع گردید و در حال حاضر پروژه ای بدون مشکل از سوی موسسات دولتی و خصوصی در کلیه مراکز در حال اجرا می باشد.

    جیریایی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای مهم درمانی دارودرمانی می باشد اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد بیماری ها توسط دارو درمان می شوند و در همین راستا نسخه نویسی الکترونیک می تواند کمک بزرگی به بیمار، پزشک و موسسه ای که خدمت ارائه می کند ،داشته باشد.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلات بخش درمان بدخطی پزشکان می باشد که در برخی موارد شاهد نسخه پیچی اشتباه از سوی داروخانه ها بوده ایم که دولت الکترنیک می تواند این اشتباهات را از بین ببرد وکمک زیادی در حوزه درمان به بیماران و مراجعین نماید.

    مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یکی دیگر از مزایای اجرای نسخه نویسی الکترونیک را جلوگیری از تداخلات دارویی عنوان کرد و افزود: در صورتی که بنا بر نیاز بیمار تداخلات دارویی مشاهده شود پزشک می تواند بنا بر صلاح بیماران تداخلات دارویی را به بیمار گوشزد و از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

    وی با اشاره به مزایایی چون بالا بودن سرعت، دقت و شفافیت آماری نسخه نویسی الکترونیک گفت: شفاف سازی اطلاعات و آمار سازمان های بیمه گر، شفاف سازی اطلاعات بیمه شدگان و موسسات طرف قراردادو شفاف سازی اطلاعات بانک اطلاعاتی از جمله اهداف نسخه نویسی الکترونیک می باشد.

    جیریایی تصریح کرد: به دنبال استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور، لازم بود حذف دفترچه های درمانی نیز انجام شود که در استان مرکزی نیز حذف تدریجی دفترچه های بیمه درمانی صورت گرفت.

    وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه حذف دفاتر صندوق بیمه همگانی و از ابتدای خرداد دفترچه های روستاییان و عشایر در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای تیرماه دفترچه های کارمندی و سایر اقشار نیز حذف خواهد شد و به همین ترتیب از ابتدای تیرماه هیچ دفترچه ای چاپ نخواهد شد.

    مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰۰ درصد موسسات تشخیصی درمانی در استان نسخه نویسی الکترونیکی را بصورت ۱۰۰ درصد انجام می دهند گفت: دربخش دولتی که اجرای طرح از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است تا کنون حدود نزدیک به ۷۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شده است.

    وی افزود: یکی از دغدغه های مهم سازمان بیمه سلامت ، بهره مندی مردم و بیماران از مراحل مختلف درمان می باشد تا هیچ فردی از درمان محروم نشود و بیماران با ارائه کد ملی در مراکز مختلف سطح کشور از خدمات بیمه ای و درمانی بهره مند شوند.

    جیریایی اضافه کرد: بیمه شدگان در صورت بروز مشکل می توانند با اجرای کد دستوری ۱۶۶۶#* از اطلاعات بیمه ای خود مطلع شوند.

    وی دامه داد: همجنین در صورتی که تماسی با بیمه شدگان در خصوص دریافت مبلغ برای دریافت کارت اعتباری گرفته شد به هیچ وجه اعتماد نکنند چراکه این افراد سودجو و فرصت طلب هستند.
    مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت دریافت هیچ مبلغی بابت صدور کارت یا دفترچه را در دستور کار خود ندارد و صرفا با ارائه کد ملی تمامی خدمات مورد نیاز ارائه می شود.فارس

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *