×
آخرین اخبار

۵.۲ میلیارد دلار صادرات کالا از خوزستان انجام شد

  • کد نوشته: 107716
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۵
  • 144 بازدید
  • دزفول-خبر روز- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: طی هفت ماه نخست امسال، حدود ۵.۲ میلیارد دلار صادرات از خوزستان انجام شد.

    ۵.۲ میلیارد دلار صادرات کالا از خوزستان انجام شد

    حمیدرضا فلاح عصر شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار دیدگاه نیوز افزود: طی هفته ماه نخست امسال، حدود پنج میلیارد دلار نیز واردات کالا به خوزستان انجام شده است.

    وی ادامه داد: عمده صادرات خوزستان شامل محصولات فولادی، صنایع غذایی، شیمیایی و پتروشیمی بود که محصولات عمدتا به کشورهای عراق، عمان، امارات و حاشیه خلیج فارس صادر شدند.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه صادرات امسال استان نسبت به سال گذشته حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: چند کار مهم در حوزه صادرات نظیر افزایش سود بازرگانی، کاهش تعرفه صادراتی در برخی محصولات و فعال کردن تعاونی مرزنشینان در حال انجام است‌.
    وی با بیان اینکه پایانه های شلمچه و چذابه نیز در دست فعالسازی است، افزود: بازارچه‌های مرزی را فعال خواهیم کرد تا از ظرفیت آنها در حوزه صادرات استفاده کنیم.

    هدفگذاری فعالسازی ۱۲۰ واحد راکد صنعتی تا پایان امسال در خوزستان
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان درخصوص فعالیت واحدهای صنعتی نیز گفت: حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بهره بردار در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، حدود ۲۴ درصد معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنعتی راکد هستند.
    فلاح افزود: یکی از اهداف و طرح‌های مهمی که در خوزستان تعریف شده راه اندازی واحدهای صنعتی و معادن راکد خوزستان است.
    وی با بیان اینکه اقدامات متعددی برای واحدهای صنعتی راکد خوزستان انجام شده است، ادامه داد: تخصیص اعتبارات فنی- اعتباری یارانه دار جهت راه اندازی مجدد این واحدها مدنظر است ضمن اینکه ستاد تسهیل و کمیته‌های عارضه یابی را نیز برای این واحدها در شهرک‌های صنعتی تشکیل دادیم تا علت‌های راکدبودن واحدها مشخص شود.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با پیش بینی امکان برگشت حدود ۱۴۰ واحد اظهارداشت: طبق هدف گذاری انجام شده امسال حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد صنعتی امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند.
    وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون‌ حدود ۶۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۱۷ واحد مربوط به حوزه دزفول است.
    فلاح گفت: مکانیزم‌های متعددی را برای واحدهای صنعتی به کارمی بریم و برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی، درگاهی را راه اندازی کردیم تا نوع تولید این واحدها، محصولات و ماشین آلات این واحدها و عرضه و امکان مشارکت بخش‌های خصوصی دیگر در این طرح‌ها وجود داشته باشد.
    وی افزود: برای راه اندازی سامانه بازار واحدهای صنعتی نیز پیگیر راه اندازی سامانه بانک تجارت هستیم که در حال انجام است.
    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان درخصوص معادن راکد خوزستان نیز گفت: واحدهای معدن راکد را سلب صلاحیت کرده و واگذاری مجدد آنها به افراد واجد شرایط حقیقی و حقوقی از طریق مزایده در دستور کار است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.