×
آخرین اخبار

۴ ورزشکار سابق ایران در تیم پناهندگان المپیک توکیو

  • کد نوشته: 62820
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۸
  • 390 بازدید
  • چهار ورزشکار سابق ایران در تیم منتخب پناهندگان المپیک توکیو حضور دارند.
    ۴ ورزشکار سابق ایران در تیم پناهندگان المپیک توکیو

    به گزارش دیدگاه نیوز ، کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروز اعلام کرد در مجموع ۲۹ ورزشکار از ۱۲ ورزش تیم پناهندگان المپیک را در توکیو ۲۰۲۰ تشکیل می‌دهند.

    تیم انتخاب شده، از بین ۵۵ ورزشکار آینده دار پناهنده از ۱۳ کشور که بورسیه IOC دریافت کرده‌اند، قرار است در مسابقات دو و میدانی، بدمینتون، بوکس، قایقرانی، دوچرخه سواری، جودو، کاراته، تکواندو، تیراندازی، شنا، وزنه برداری و کشتی به رقابت بپردازند.

    در این تیم که ورزشکارانی از ۱۳ ملیت مختلف حضور دارند، شش نفر شامل اولین تیم پناهندگان المپیک در بازی‌های ۲۰۱۶ ریودوژانیرو هستند. این ۶ نفر، شناگران یوسرا ماردینی، جودوکار پوپول میسنگا و ورزشکاران دو و میدانی آنجلینا نادای لوهالیث، جیمز نیانگ چیگنژک، پائولو آموتون لوکورو و رز ناتیکه لوکونین هستند.

    اعلا ماسو نیز قرار است در شنا شرکت کند، در حالی که میسنگا یکی از شش جودوکاری است که توسط IOC برای این تیم انتخاب شده و به ساندا آلداس، احمد علیکاج، مونا داهوک، جواد محجوب و نیگارا شاهین پیوسته است.

    دوریان کلتلا، جمال عبدالماجی عیسی محمد و تاچلوینی گابریسوس به عنوان دیگر ورزشکاران دو و میدانی انتخاب شده اند. آرام محمود بازیکن بدمینتون، وسام سالامانا و الدریک سلا رودریگز بوکس، سعید فضلولا قایقران و ماسومه علی زادا و احمد بدرالدین وایس دوچرخه سوار نیز برای این تیم انتخاب شده‌اند.

    آنها در کنار کاراته کا وائل شعب و هامون درافی پور، تیرانداز لونا سلیمان، تکواندوکاران دینا پوریونس لنگرودی، کیمیا علیزاده و عبدالله صدیقی، وزنه بردار سیریل فاگات تچاتچ و کشتی گیر یونانی رومی آکر العبیدی انتخاب شده‌اند.

    تیم تقریباً سه برابر تیم ۱۰ نفره پناهندگان در ریو ۲۰۱۶ است و شامل ۱۰ مرد و ۹ زن است. توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: “من به نمایندگی از کل جنبش المپیک صحبت می‌کنم که می گویم ما نمی‌توانیم منتظر ملاقات حضوری شما و دیدن مسابقه شما در توکیو باشیم. هنگامی که شما، تیم المپیک پناهندگان IOC و ورزشکاران کمیته‌های ملی المپیک از سراسر جهان، سرانجام در ۲۳ ژوئیه در توکیو گرد هم آیید، این یک پیام قدرتمند برای همبستگی، مقاومت و امید به جهان خواهد بود. شما بخشی جدایی ناپذیر از جامعه المپیک ما هستید و ما با آغوش باز از شما استقبال می‌کنیم.”

    اعضای تیم برای اولین بار به عنوان تیم در آکادمی Aspire در دوحه در ۱۲ و ۱۳ ژوئیه جمع می‌شوند، قبل از اینکه روز بعد به توکیو پرواز کنند. قبل از انتقال رقبا به دهکده ورزشکاران، دانشگاه واسدا میزبان این تیم برای یک اردوی آموزشی قبل از بازی خواهد بود. در طول مراسم افتتاحیه، تیم EOR بلافاصله پس از یونان با پرچم المپیک در جایگاه دوم حرکت می‌کند.

    برای تمام نمایندهای رسمی تیم، از جمله مراسم احتمالی مدال، پرچم المپیک برافراشته و سرود المپیک پخش می‌شود./ایلنا

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *