×
آخرین اخبار

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:
۳۰۰ سازه پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده اندیکا نصب می‌شود

  • کد نوشته: 75417
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۰
  • 324 بازدید
  • رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ واحد ساختمانی پیش ساخته حداکثر تا یک ماه آینده در مناطق زلزله زده اندیکا مستفر می شود.
    ۳۰۰ سازه پیش‌ساخته در مناطق زلزله‌زده اندیکا نصب می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، محمدرضا رضایی کوچی یکشنبه شب در پایان سفر خود به خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود و دستور رئیس مجلس شورای سلامی از مناطق زلزله زده اندیکا بازدید و گزارش کاملی از وضعیت این منطقه برای ارائه آماده کردند.

    وی ادامه داد: آوار برداری در مناطق زلزله زده اندیکا شروع و اسکان موقت با نصب چادر توسط هلال احمر در حال انجام است.

    رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در این بازدید وضعیت جاده دسترسی و آب شرب منطقه مورد بررسی قرار گرفت و گزارش جامع آن فردا در مجلس شورای اسلامی و با حضور رییس مجلس و وزیران کشور، نیرو و راه و شهرسازی برای تصمیم گیری لازم ارایه می شود.

    وی با اشاره به بازدید از محله های حاشیه ای و کم برخوردار اهواز گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس در ادامه این سفر، از محلات حاشیه ای اهواز بازدید و با اهالی این محله ها گفت وگو کردند و با مشکل آنها از نزدیک آشنا شدند.

    رضایی، دفع فاضلاب و آب های سطحی را مهمترین مشکل کنونی اهواز دانست و افزود: اجرای کامل شبکه فاضلاب در اهواز نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دارد که در گام اول قراردادی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال میان وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای آن به امضا رسیده است.

    وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد ریال از این قرارداد در بودجه امسال آورده شده است که به دلیل اینکه تا کنون درصد اندکی از این بودجه تخصیص یافته است، در کمیسیون عمران مجلس سرعت بخشی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

    رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتناع وزارت نفت برای پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری های خوزستان تاکید کرد: این حق قانونی که می توان بخش مهمی از مشکل خوزستان را برطرف کند در کمیسیون عمران با حضور وزیران مختلف دولت به صورت جدی پیگیری می شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز، رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به خوزستان، علاوه بر حضور در مناطق زلزله اندیکا و بررسی روند بازسازی این مناطق، از برخی محله های کم برخوردار اهواز از جمله کوی علوی و کوی سیاحی بازدید کردند.

    روز جمعه گذشته هفتم مهر نیز رییس جمهوری به همراه معاون اول خود، وزیر کشور ، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس بنیاد مستضعفان وارد شهرستان اندیکا شدند و به صورت میدانی از مناطق آسیب دیده از زلزله بازدید و با مردم این منطقه گفت و گو کردند.

    رییس جمهوری در این بازدید دستور فوری رسیدگی به مناطق آسیب دیده از زلزله در اندیکا را صادر کرد.

    از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

    شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *