×
آخرین اخبار

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خبرداد:
۲۰۶ بستری و ۱۰ فوتی طی یک روز در فارس

  • کد نوشته: 75150
  • ۱۴۰۰-۰۷-۳۰
  • 285 بازدید
  • معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس بستری شده و ۱۰ نفر از بیماران نیز فوت کردند.
    ۲۰۶ بستری و ۱۰ فوتی طی یک روز در فارس

    به گزارش دیدگاه نیوز، عبدالرسول همتی در خصوص آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا تا روز جمعه ۳۰ مهرماه در فارس به خبرنگاران گفت: با اضافه شدن ۲۰۶ بیمار جدید، تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای فارس به ۱۷۳۴ نفر رسیده است که ۱۸۰ نفر از آنان تحت مراقبت ویژه هستند.

    همتی با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۸۷۹ اعلام کرد.

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۴۵۴ هزار و ۸۱۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

    همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۲۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۲۰ هزار و ۴۱۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۰ هزار و ۴۴۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۴۱۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۶۸ هزار و ۸۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

    او با اعلام بستری ۲۰۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان های استان نیز، هزار و ۷۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

    همتی با اعلام اینکه در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۴۶ هزار و ۸۲۲ واکسن در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند، گفت: تاکنون دو میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۷ دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۵۶۱ دوز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و تاکنون تزریق واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و ۷۸۲ هزار و ۶۴۸ دوز رسیده است.

    این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی یشراز با بیان اینکه تمامی مراکز واکسیناسیون با تمام قوا و واکسن های مختلف کرونا به صورت شبانه روز و بی وقفه در حال ایمن سازی افراد ۱۲ سال به بالا هستند، از مردم خواست تا افرادی که موعد واکسن آنان فرا رسیده و تا کنون واکسن دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *