×
آخرین اخبار

۱۶۰۰ گردشگر از فارس برای تماشای مسابقات جام‌جهانی عازم دوحه می‌شوند

  • کد نوشته: 106639
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۹
  • 137 بازدید
  • شیراز – خبر روز – معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: ۱۶۰۰ گردشگر ورزشی و توریست خارجی از استان فارس جهت تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عازم دوحه می شوند.

    ۱۶۰۰ گردشگر از فارس برای تماشای مسابقات جام‌جهانی عازم دوحه می‌شوند

    به گزارش شامگاه شنبه دیدگاه نیوز از روابط عمومی استانداری فارس؛ محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه فرودگاه‌های بین المللی استان فارس تنها فرودگاه‌های کشور هستند که به همراه فرودگاه تهران کار انتقال و جابجایی مسافران و بازدید کنندگان از جام جهانی قطر را انجام می‌دهند، افزود: سه فرودگاه بین المللی شیراز، لامرد و لار با پروازهای مستقیم به مقصد دوحه قطر، مسافرین و تماشاگران جام جهانی ۲۰۲۲ را به این کشور منتقل می کنند.

    معاون استاندار فارس ادامه داد: فرودگاه لامرد با ۲۰ پرواز فرودگاه شیراز با ۴ پرواز و فرودگاه لار با دو پرواز تماشاگران جام جهانی را به قطر منتقل می کنند.

    فرخ‌زاده اضافه کرد: از اسفند سال گذشته به دستور استاندار فارس کمیته استفاده از فرصت های جام جهانی قطر تشکیل شد تا بتوان از این ظرفیت جهت رونق اقتصادی و گردشگری استان استفاده کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته فارس توانسته است رتبه اول جذب گردشگر ورزشی خارجی جهت بازی های جام جهانی قطر را به دست آورد.

    وی با اشاره به افزایش مراودات فارس در سطح بین‌المللی در سال جاری افزود: استان فارس همواره آمادگی کامل برای میزبانی میهمانان خارجی را دارد، اکنون باید دید بخش های اجرایی چه بهره برداری از این ظرفیت های ایجاد شده در ایام جام جهانی در حوزه جذب گردشگر می‌کنند.

     فرخ زاده با بیان اینکه استان فارس جزء اولین استانهای کشور بود که میز ایران و قطر را راه اندازی کرد افزود: تاکنون جلسات متعددی با سفرای ایران در قطر و قطر در ایران و کاردار برگزار و با تلاش سازمان توسعه تجارت کشور و مجموعه اقتصادی فارس و نماینده میز ایران و قطر، تاکنون تجارت ایران با قطر ۶۰ درصد افزایش یافته است.

    جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست و دومین دوره چهارساله مسابقات جهانی قهرمانی فوتبال است که توسط تیم‌های ملی بزرگسالان اتحادیه‌های عضو فیفا برگزار می‌شود.‌جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قرار است از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در کشور قطر برگزار شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.