×
آخرین اخبار

۱۳ راس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز رهاسازی شد

  • کد نوشته: 105270
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۱
  • 215 بازدید
  • دزفول-خبر روز- سومین مرحله رهاسازی گوزن زرد ایرانی در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز انجام و تاکنون ۱۳ گوزن زرد در این منطقه رهاسازی شد.

    ۱۳ راس گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز رهاسازی شد

    به گزارش دیدگاه نیوز معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان خوزستان جمعه در آیین رهاسازی این گوزن ها در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز از دوستداران محیط زیست در سومین مرحله  آزادسازی گوزن زرد ایرانی قدردانی کرد.
    سیدعادل مولا افزود: امیدواریم با توجه به آموزش ها و فرهنگ سازی هایی که در منطقه انجام شده و علاقه ای که مردم به گوزن زرد ایرانی و محیط زیست دارند بتوانیم در آینده ای نزدیک این جمعیت را تقویت و در زیستگاه خود رهاسازی کنیم. 
    وی ادامه داد: طبق برنامه های تدوین شده سازمان محیط زیست، جنگل های دز و کرخه از جنگل های مهم و تاثیرگذار برای رهاسازی گوزن زرد هستند که امیدواریم با حمایت مدیرکل محیط زیست خوزستان و فرماندار دزفول بتوانیم به قسمت های دیگر منتقل کنیم.
    رئیس پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز نیز گفت: انتقال  گوزن های  زرد ایرانی از سایت تکثیر و بازپروری استان ایلام به اداره پارک ملی دز از ۱۶ آبانماه آغاز شده است که در مرحله اول پنج راس گوزن زنده گیری و به منطقه شیلاب باقر در حوزه پارک ملی دز منتقل شد.
    مجتبی سپهرفر افزود: چهار راس گوزن در مرحله دوم در ۱۸ آبان‌ماه و چهار راس امروز رهاسازی شد.

    وی با بیان اینکه فاصله بین ۲ شیلاب حدود ۲کیلومتر است تا گوزن ها احساس آرامش کنند، ادامه داد: باتوجه به اینکه گوزن ها نرزا هستند و تعداد نرها غالب است سعی کردیم با ایجاد بالانس در تعداد نرها و ماده ها، حفظ و احیای این گونه را هموارتر کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.