×
آخرین اخبار

یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شدند

  • کد نوشته: 93849
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 149 بازدید
  • آبادان – خبر روز – استاندار خوزستان گفت:یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از ابتدای حرکت زائران اربعین حسینی تاکنون از گذرگاههای مرزی این استان به کشور عراق سفر کردند.

    یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شدند

    به گزارش دیدگاه نیوز صادق خلیلیان سه‌شنبه در شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۶ ماه قبل از طریق ستاد ملی اربعین روند خروج و ورد زائران در ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه از جمله راه‌های مواصلاتی در راستای خدمت رسانی به زائران سامانده شد.

    وی به برپایی بیش از یک هزار موکب در استان خوزستان برای استقبال و بدرقه زائران اربعین تا نقطه صفر مرزی اشاره کرد و افزود:با برنامه‌ریزی و هماهنگی با طرف عراقی ۷۰ موکب نیز در خاک عراق مستقر شده است.

    خلیلیان گفت:جاده های مواصلاتی به طرف مرزهای شلمچه و چذابه با علائم راهنمایی و رانندگی مشخص ایمن‌سازی شد و در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی مه‌پاش و سایه بان مناسب نصب و مشکلی در تردد زائران اربعین در گذرگاههای استان خوزستان وجود ندارد.

    وی به بازگشت ۴۰۰ هزار نفر از زائران از گذرگاههای اربعین حسینی خوزستان به کشور اشاره کرد و بیان داشت:با هماهنگی انجام شده مشکلی در بازگشت زائران به استانها و شهرهای خود وجود ندارد.

    استاندار خوزستان همچنین گفت:در نزدیکی مرز شلمچه مرکز درمانی شهیدسلیمانی خدمات درمانی مناسبی به زائران ارائه می دهد و اتاق‌های سبز برای جلوگیری از گرمازدگی در مرز پیش‌بینی شده است.

    تردد زائران اربعین از گذرگاه های مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان به صوت شبانه روزی ادامه دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *