×
آخرین اخبار

یادداشت محمدجواد لاریجانی: آقای مکرون! بحران در سکولاریزم غرب است نه اسلام!

  • کد نوشته: 39146
  • ۱۳۹۹-۰۷-۳۰
  • 281 بازدید
  • محمدجواد لاریجانی درباره اظهارات و موضع‌گیری‌های اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه علیه مسلمانان، یادداشتی منتشر کرد. به گزارش دیدگاه نیوز ، محمدجواد لاریجانی در یادداشتی درباره مواضع اخیر مکرون نوشته است: ۱٫ دو هفته قبل، معلم تاریخ و جغرافیای یکی از مدارس فرانسه در سرکلاس درس، کاریکاتورهای توهین آمیزی نسبت به ساحت مبارک رسول اکرم […]

    یادداشت محمدجواد لاریجانی: آقای مکرون! بحران در سکولاریزم غرب است نه اسلام!

    محمدجواد لاریجانی درباره اظهارات و موضع‌گیری‌های اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه علیه مسلمانان، یادداشتی منتشر کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، محمدجواد لاریجانی در یادداشتی درباره مواضع اخیر مکرون نوشته است:

    ۱٫ دو هفته قبل، معلم تاریخ و جغرافیای یکی از مدارس فرانسه در سرکلاس درس، کاریکاتورهای توهین آمیزی نسبت به ساحت مبارک رسول اکرم (ص) مطرح کرد که مورد اعتراض والدین مسلمان تعدادی از دانش‌آموزن کلاس شد و به مدیریت مدرسه منعکس گردید(و البته مورد توجه واقع نشد!) دو روز بعد از این قضیه معلم فوق الذکر مورد هجمه جوانی قرار گرفته و به رسم داعش، سر او را از بدن جدا کرد!

    ۲٫ آقای مکرون بلافاصله به محل رفته و طی سخنرانی‌های فیلسوف مآبانه مدعی می‌شود که “اسلام” در بحران است و حادثه را مستمتکی برای موج جدیدی از اسلام هراسی در جامعه فرانسوی و اروپا قرار می‌دهد و با استناد به شعارهای انقلاب فرانسه، یعنی آزادی (liberte)، برابری( Egalite) و همبستگی(Fraternite) با وقاحت اعلام می کند که بزودی لویح جدید برای محدود کردن زندگی عادی مسلمانان در فرانسه تقدیم مجلس آن کشور خواهد کرد.

    عنوان اصلی این مجموعه قوانین “مبارزه با جدایی‌طلبی” گذاشته شده و مقصود “جدایی‌طلبی” سرزمینی نیست بلکه “جدایی جامعه مسلمانان در نحوه زندگی” از سکولارهای مدعی مدرنیته (بخوانید: ملحدین امروزین) است. در وقع هدف حل شدن (Assimilation) جامعه مسلمانان در زندگی منحط الحادی (سکولار) غربی است. از جمله این پیشنهادها:

    • انتصاب امام مساجد از طرف دولت فرانسه
    • تنظیم مطالب اسلامی ارائه شده از سوی دولت فرانسه
    • مبارزه جدی‌تر با حجاب اسلامی
    • محدودیت وسیع مدارس اسلامی
    • محدودیت وسیع برگزاری مراسم مذهبی از جمله اقامه نماز جماعت و غیره
    • محدودیت وسیع در استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی(Social media) برای تبلیغ و همکاری و همیاری بین مسلمانان است.

    ۳٫توجه مختصر نشان می‌دهد که هر دو حادثه اتفاق افتاده «طرح کاریکاتورهای موهن به ساحت نبی اکرم (ص) و سربریدن داعشی» از محصولات و دست پختهای همین سکولاریزم غربی است که آقای مکرون با حرارت از آن دفاع ایدئولوژیک می‌کند! در کشوری که حتی “تردید” در درستی هولوکاست پیگرد قانونی دارد، توهین به مقدسات مسلمانان علامت آزادی می‌شود! و از سوی دیگر مگر القاعده و داعش و امثال اینها همه تولیدات دستهای خبیث سیاستمداران غربی_ صهیونی نیست؟! چه کسانی این گروهها را سامان دادند؟ به آنها اسلحه دادند و برای قتل عام هزاران بیگناه آنان را به بلاد اسلامی گسیل دادند؟ دلارهای نفتی گاوهای شیری غرب در منطقه و فتواهای علمای وهابی سر در آخور و نقشه‌های پلید غربی_صهیونی را که آقای مکرون حتماً در جریان هستند! مگر فرانسه با قتل عام و خشونت مشکلی دارد؟ رواندا؟ الجزایر؟ یمن؟ و …

    آقای مکرون! بحران اساسی در تجربه سکولاریزم غربی است که حال معلوم شده است نه دموکراتیک است و نه لیبرال! ظاهراً هیچ تفاوتی بین آقای مکرون و ترامپ دیده نمی‌شود! شعارهای مورد استناد آقای مکرون همه پوچ از آب درآمده است: آزادی (liberte) برای همه یا فقط برای غیرمسلمانها؟ برابری ( Egalite) برای همه جز شهروندان مسلمان؟ همبستگی (Fraternite) با توهین و تحقیر میلیونها شهروند فرانسوی صرفاً بخاطر عقیده؟!

    ظاهراً الحاد معاصر غربی به آخر خط نزدیک شده است!

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *