×
آخرین اخبار

گوگل از Chrome OS Flex رونمایی کرد: تبدیل مک‌ها و پی‌سی‌های قدیمی به کروم‌بوک

  • کد نوشته: 86902
  • ۱۴۰۱-۰۴-۰۷
  • 256 بازدید
  • گوگل از دسترسی اولیه به نسخه جدید سیستم عامل کروم با نام «Chrome OS Flex» خبر داد. این نسخه جدید از Chrome OS، برای کسب‌وکارها و مدارس طراحی شده و روی پی‌سی‌ها و مک‌های قدیمی اجرا می‌شود. به گفته گوگل، این سیستم عامل تنها در چندین دقیقه روی سیستم کاربران نصب می‌شود.

    گوگل از Chrome OS Flex رونمایی کرد: تبدیل مک‌ها و پی‌سی‌های قدیمی به کروم‌بوک

    به گزارش دیدگاه نیوز، سیستم عامل جدید Chrome OS Flex تفاوتی با کروم او‌اس در کروم‌بوک‌ها ندارد و روی کدهای پایه یکسان توسعه پیدا کرده است. با این حال، با توجه به سخت افزاری که در حال استفاده از آن هستید، شاید به برخی قابلیت‌ها دسترسی پیدا نکنید. از این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت گوگل اسیستنت همیشه فعال و همچنین همگام‌سازی با گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد.

    این اولین باری نیست که امکان نصب کروم اواس روی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌شود. گوگل اخیرا «Neverware» را خریداری کرده؛ شرکتی که برنامه‌ای به نام «CloudReady» را برای تبدیل کامپیوترهای قدیمی کاربران به سیستم‌های کروم او‌اس می‌فروخت. بنابراین هنگام خرید آن توسط گوگل، ارائه چنین ابزاری از سوی این غول جستجوی اینترنتی پیش‌بینی شده بود. گوگل در حال حاضv برنامه‌ای برای افزودن پلی استور یا پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی در نسخه جدید کروم او اس ندارد.

    نصب گوگل Chrome OS Flex

    سیستم عامل جدید گوگل را می‌توان از طریق USB یا شبکه روی سیستم نصب کرد، البته می‌توان به صورت مستقیم و بدون نیاز به نصب، از طریق USB به این سیستم عامل دسترسی پیدا کرد. این سیستم عامل روی مک با پردازنده x86 و نه Arm و همچنین کامپیوترهای ویندوزی با یک دهه قدمت کار می‌کند.

    حداقل سخت افزار موردنیاز برای نصب این سیستم عامل به شرح زیر است:

    پردازنده‌های ۶۴ بیتی x86 اینتل یا AMD
    ۴ گیگابایت رم
    ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
    فلش قابل بوت
    دسترسی کامل به بایوس

    پردازنده‌ها و گرافیک‌هایی که پیش از ۲۰۱۰ ساخته شده‌اند، احتمالا عملکرد مناسبی ندارند.
    همانطور که در ابتدا گفتیم، با دسترسی اولیه روبه‌رو هستیم و باگ‌هایی خواهد داشت. نسخه پایدار سیستم Chrome OS Flex گوگل در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *