×
آخرین اخبار

گفتگوی مقامات آمریکا و گروه طالبان پیرامون فرآیند صلح افغانستان

  • کد نوشته: 30000
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • 567 بازدید
  • وزارت خارجه آمریکا از گفتگوی وزیر خارجه این کشور با یک مقام ارشد گروه طالبان پیرامون فرآیند صلح در افغانستان خبر داد. به گزارش دیدگاه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا و گروه طالبان افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با برگزاری […]

    گفتگوی مقامات آمریکا و گروه طالبان پیرامون فرآیند صلح افغانستان

    وزارت خارجه آمریکا از گفتگوی وزیر خارجه این کشور با یک مقام ارشد گروه طالبان پیرامون فرآیند صلح در افغانستان خبر داد.
    به گزارش دیدگاه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا و گروه طالبان افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با برگزاری یک کنفرانس ویدئویی پیرامون فرآیند صلح در افغانستان و موانع موجود بر سر راه این فرآیند با یکدیگر گفتگو کردند.

    این در حالی است که تشدید خشونتها و موضوع جنجال آفرین تبادل زندانیان میان دولت افغانستان و گروه طالبان روند گفتگوها را که قرار بود در ماه مارس میان طالبان و مقامات کابل برگزار شود، به تأخیر انداخته است.

    در همین ارتباط، «سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان با انتشار یک پیام در توئیتر اعلام کرد که در مذاکرات روز دوشنبه میان «ملا برادر» و پمپئو دو طرف پیرامون اجرای کامل توافق دوحه و خروج نیروهای نظامی خارجی و همچنین آزادی زندانیان، گفتگوهای بین افغانی و کاهش درگیری بحث و گفتگو کردند.

    گفتنی است که توافقنامه دوحه که میان آمریکا و گروه طالبان در ماه فوریه منعقد شده، طرحهایی را برای خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان در اِزای تضمین امنیت از سوی این گروه شبه نظامی مطرح می کند.

    شاهین در ادامه افزود که «[ملا] برادر بار دیگر تصریح کرد که طالبان متعهد است به هیچکس اجازه ندهد از خاک افغانستان (برای حمله) به کشور دیگری استفاده کند».

    از سوی دیگر، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: «وزیر [خارجه آمریکا] انتظارات [واشنگتن] از طالبان در راستای عمل به تعهداتشان از جمله عدم حمله به [نیروهای] آمریکایی را روشن کرد».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *