×
آخرین اخبار

گزارشی از روند ناآرامی‌ها در سنندج

  • کد نوشته: 99665
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 306 بازدید
  • در ادامه ناآرامی ها در استان کردستان که در هفته اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بازاریان و صاحبان کسب و کار در سنندج، سقز و بانه برای دومین بار در این هفته ناچار به تعطیلی مغازه‌های خود شدند.

    گزارشی از روند ناآرامی‌ها در سنندج

    به گزارش دیدگاه نیوز، طی روزهای گذشته اغتشاشات در سنندج، ادامه داشته و موجب ایجاد ناامنی برای شهروندان شده است.

    به نقل از ایسنا، در ادامه ناآرامی ها و اغتشاشات در استان کردستان که در هفته اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است، به دنبال افزایش خشونت‌ها در این شهر امروز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) بازاریان و صاحبان کسب و کار در سنندج، سقز و بانه برای دومین بار در این هفته ناچار به تعطیلی مغازه‌های خود شدند.

    تجمع های ۵۰ الی ۶۰ نفره در برخی محله ها و خیابان های سنندج، روشن کردن آتش، تخریب برخی اموال عمومی و خدماتی شهرداری، کندن چراغ های برق، بستن برخی خیابان ها و سردادن شعارهای هنجار شکنانه از جمله اقدامات اغتشاشگران در سنندج بوده که با برخورد جدی نیروهای نظامی و انتظامی در استان روبرو شده است.

    احمد وحیدی وزیرکشور در سفر روز سه شنبه(۱۹ مهرماه) خود به استان کردستان، اغتشاشات اخیر استان را حمایت شده و هدایت شده به دست گروهک‌های ضد انقلاب کومله، دموکرات و پژاک اعلام کرد و گفت: این اغتشاشات اگرچه ناچیز بوده اما موجبات ناامنی مردم را فراهم کرده و این در حالی است که مردم کردستان ناامنی را تاب نمی آورند و هوشیارنه با حضور خود در میدان دشمن را به عقب می‌رانند.

    وی با حضور در بین علمای اهل سنت و تشیع استان کردستان اعلام کرد که دشمن نمی تواند محبت اهل بیت را که ریشه در دل مردم دارد از وجود ما خارج کند و امروز ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه در برابر خیال خام و هجمه‌های باطل دشمنان ایستاده است.

    در روزهای اخیر اغتشاشات و تجمعات اعتراضی در سنندج شدت گرفت به طوری که دو کشته و چندین زخمی بین مردم و نیروهای انتظامی به جا گذاشته شد.

    تصویری که در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌داد که یک شهروند سنندجی سوار بر خودرو پراید خود در خیابان پاسداران و در حال عبور از بین معترضان بوده که با ضرب گلوله کشته شده است.

    سردار آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان، عاملان این قتل را عوامل ضد انقلاب و ادامه پرونده کشته سازی به دست دشمنان و گروهک های ضد انقلاب اعلام کرد.

    همچنین پیکر شهید بامدی نیز که در درگیری های روز شنبه به شهادت رسید، روز یکشنبه صبح در خیابان فردوسی سنندج تشییع شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.