×
آخرین اخبار

گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی را بشناسید

  • کد نوشته: 22501
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۵
  • 457 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، اکثر شهرهای این فهرست در قاره اروپا و آسیا قرار گرفته اند و در بین ۱۰ شهر گران دنیا برای زندگی جایگاه اول تا سوم به ترتیب به شهرهای سنگاپور، پاریس و هنگ کنگ اختصاص یافته است. پایتخت فرانسه از سال ۲۰۰۳ تاکنون در فهرست ۱۰ شهر گران قیمت دنیا برای […]

    گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی را بشناسید

    به گزارش دیدگاه نیوز، اکثر شهرهای این فهرست در قاره اروپا و آسیا قرار گرفته اند و در بین ۱۰ شهر گران دنیا برای زندگی جایگاه اول تا سوم به ترتیب به شهرهای سنگاپور، پاریس و هنگ کنگ اختصاص یافته است.

    پایتخت فرانسه از سال ۲۰۰۳ تاکنون در فهرست ۱۰ شهر گران قیمت دنیا برای زندگی حضور داشته است و درحالی که سال گذشته در رتبه چهارم این فهرست بود امسال به رتبه سوم صعود کرد و هنگ کنگ نیز طی یک سال جایگاهش سه رتبه بالاتر آمد و برای اولین بار در بین سه شهر گران قیمت دنیا قرار گرفت.

    شهر اوساکا ژاپن نیز از سال گذشته ۶ رتبه صعود کرده است و در حال حاضر با شهر ژنو سوئیس تنها یک پله اختلاف دارد و این شهر در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفته است ولی ژنو تنها شهر سوئیس نیست که هزینه های زندگی در آنجا بسیار بالا است بلکه شهر زوریخ این کشور نیز در جایگاه چهارم شهرهای پر هزینه دنیا قرار گرفته است.

    نیویرک و لس آنجلس تنها شهرهای آمریکای شمالی هستند که توانستند به این فهرست راه پیدا کنند؛ هزینه های زندگی در نیویورک به مانند دانمارک و سئول است و همین اتفاق باعث شده است تا این سه شهر با اختلاف کمی از یکدیگر طبقه بندی شوند.

    با این وجود رتبه برخی از شهرهای دنیا طی یک سال گذشته بسیار پایین آمده است که از جمله آنها می توان به شهر استانبول ترکیه اشاره کرد که جایگاه آن طی یک سال ۴۸ پله پایین آمده است و اکنون این شهر در فهرست گران ترین شهرهای دنیا در جایگاه ۱۲۰ قرار گرفته است.

    شهر تاشکند ازبکستان نیز یکی دیگر از شهرهایی است که جایگاه آن طی یک سال ۱۹ پله افت کرده است و اکنون در جایگاه ۱۳۱ قرار گرفته است و شهر مسکو روسیه نیز طی یک سال جایگاهش ۱۶ پله افت کرده است و اکنون در جایگاه ۱۰۲ قرار گرفته است.

    در بین شهرهایی که هزینه های زندگی در آن ها طی یک سال بسیار رشد کرده است می توان به شهر صوفیه پایتخت بلغارستان اشاره کرد که با صعود ۲۹ رتبه ای اکنون در جایگاه ۹۰ این فهرست قرار گرفته است.

    انگلیس نیز از جمله کشورهایی است که هزینه های زندگی در آن طی یک سال افزایش یافته است و لندن پایتخت این کشور با صعود ۸ پله ای اکنون در جایگاه ۲۲ گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار گرفته است.

    در این میان ارزان ترین شهر برای زندگی امسال به پایتخت ونزوئلا یعنی شهر کاراکاس تعلق دارد که پارسال متعلق به حلب پایتخت سوریه بوده است.

    در فهرست زیر نام ده شهر گران دنیا برای زندگی آمده است:

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.