×
آخرین اخبار

کیمیا علیزاده به مقام چهارم المپیک توکیو دست یافت

  • کد نوشته: 67384
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۴
  • 486 بازدید
  • کیمیا علیزاده با شکست ۶ بر ۸ مقابل خدیجه ایلگون از کشور ترکیه در دیدار رده‌بندی، از دستیابی به مدال برنز المپیک توکیو باز ماند و در پله چهارم ایستاد.
    کیمیا علیزاده به مقام چهارم المپیک توکیو دست یافت

    به گزارش دیدگاه نیوز ، کیمیا علیزاده، ملی‌پوش پیشین تکواندو ایران و برنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو، در دیدار رده‌بندی وزن منهای ۵۷ کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک توکیو، در یک قدمی کسب دوباره مدال برنز المپیک، ناکام ماند. خدیجه ایلگون از کشور ترکیه با برتری ۸ بر ۶ مدال برنز را از آن خود کرد.

    کیمیا علیزاده که در تیم پناهندگان و زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک در رقابت‌های المپیک توکیو به میدان رفت، در نخستین دیدار خود با نتیجه ١٨ بر ٩ در مقابل ملی پوش ایران، ناهید کیانی، به پیروزی رسید.

    کیمیا علیزاده که از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلای پناهنده در کشور آلمان است، پس از پیروزی در برابر ناهید کیانی، در مرحله بعدی در برابر جید جونز از بریتانیا با نتیجه ۱۶ به ۱۲ پیروز شد. گفتنی است که جید جونز برنده مدال‌های طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و همچنین المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

    کیمیا علیزاده سپس با برتری ۹ بر ۸ مقابل حریف بعدی خود از کشور چین به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران در این دور با حساب ۱۰ بر ۳ مقابل تاتینا از روسیه شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

    شایان ذکر است که کیمیا علیزاده با نصب نام خود با رنگ‌های پرچم کشور ایران بر روی لباس ورزشی‌اش در المپیک توکیو، توجه صحنه ورزش جهان را جلب کرد. این در حالی است که گزارشگر صدا و سیمای ایران در پی گزارش دیدار ناهید کیانی مقابل کیمیا علیزاده، نام کیمیا علیزاده را حتی یک بار هم بیان نکرد و از واژه‌های “حریفش، رقیبش، او” استفاده می‌کرد.

    کیمیا علیزاده از چهره‌های برجسته و خبرساز ورزشی و مدنی ایران در طول ۵ سال اخیر در عرصه جهانی بوده است.

    علیزاده در پی ترک ایران و ابراز علت پناهجویی خود در آلمان در یک پست اینستاگرامی نوشت: «من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب‌شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند. هر کجا خواستند بردند هر چه گفتند پوشیدم. هر جمله‌ای دستور دادند تکرار کردم. هر زمان صلاح دیدند، مصادره‌ام کردند. مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند.»

    وی همچنین تاکید کرد: «من برایشان مهم نبودم. هیچکداممان برایشان مهم نیستیم، ما ابزاریم. فقط آن مدال‌های فلزی اهمیت دارد تا به هر قیمتی که خودشان نرخ گذاشتند از ما بخرند و بهره‌برداری سیاسی کنند.»

    کیمیا علیزاده در ابتدای ورود به آلمان، حضور در ترکیب تیم ملی تکواندوی آلمان را به عنوان هدف ورزشی خود اعلام کرد.

    اما با توجه به فرایند قانونی کسب تابعیت کشور آلمان که چندین سال طول می‌کشد، از ابتدا تنها گزینه امکان‌پذیر و کوتاه‌مدت برای شرکت این ورزشکار نخبه در مسابقات المپیک توکیو، حضور در ترکیب تیم پناهندگان زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک، مطرح بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “کیمیا علیزاده به مقام چهارم المپیک توکیو دست یافت”

    1. نظرپورقندعلی گفت:

      افتخار ایران
      کیمیا
      پیروز وسربلند باشی دختر ایران زمین.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *