×
آخرین اخبار

کلیات بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس تصویب شد

  • کد نوشته: 99506
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 118 بازدید
  • امروز کلیات بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس مطرح و بررسی شد.

    کلیات بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس تصویب شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، کلیات بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس تصویب شد.

    به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی موافقت کردند که به تغییر در نحوه رسیدگی به لایحه بودجه سنواتی در مجلس باز می‌گردد.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی صبح امروز مجلس کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

    سمیه محمودی، به‌عنوان سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت این طرح بیان کرد: در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگان صرفا احکام بودجه را بررسی کرده و سه ماهه مجلس به بررسی احکام بودجه باز می‌گردد، اما جداول و ارقام بودجه در مجلس مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. طراحان برای رفع این دغدغه این طرح را آماده کردند که نظر مرکز پژوهش‌ها در خصوص آن نیز مثبت است.

    وی در ادامه تاکید کرد: براساس این طرح دولت احکام بودجه را در ابتدای آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کند و مجلس طبق روال تا آخر بهمن‌ماه آن را بررسی می‌کند، اما سپس جداول و ارقام بودجه به مجلس شورای اسلامی می‌آید و نمایندگان به بررسی آنها خواهند پرداخت. بدین ترتیب احکام و جداول بودجه هر دو به تصویب مجلس رسیده و به موقع به دولت ارائه می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *