×
آخرین اخبار

کلاهبرداری با عنوان مشاهده ابلاغیه

  • کد نوشته: 77595
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۸
  • 473 بازدید
  • رئیس پلیس فتا گفت؛ پیامک جعلی که برای یکی از شهروندان به بهانه مشاهده ابلاغیه توسط مجرمان سایبری ارسال شده بود با کلیک بر روری آن موجبات خالی شدن حساب خودشد.
    کلاهبرداری با عنوان مشاهده ابلاغیه

    به گزارش دیدگاه نیوز،  سرهنگ “محسن محمودی” در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا استان عنوان می کند که پس از دریافت پیامکی با عنوان مشاهده ابلاغیه برروی لینک پیوستی آن کلیک کرده و از این طریق موجب خالی شدن حساب خود به مبلغ ۲۵۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال شده است که از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار می شود.

    وی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا به محض دریافت شکوائیه رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.

    این مقام انتظامی افزود: در ادامه روند رسیدگی به موضوع مطرح و در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده، پس از هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی بازگردانده شد.

    سرهنگ “محمودی” با بیان اینکه جهت جلوگیری از مورد بزه قرار گرفتن عموم هموطنان از این دست کلاهبرداری ها پلیس همواره هشدارها و آموزشهای لازم را ارائه می نماید افزود: متاسفانه بعضی از کاربران به افراد ناشناس بیش از حد اعتماد کرده و از طریق پیامک‌های دریافتی و لینک‌های موجود در فضای مجازی مورد کلاهبرداری واقع می شوند که با کمی تامل و عدم اجرای خواسته های مجرمان به راحتی می توانند از مورد سوء استفاده قرار گرفتن و افتادن در دام کلاهبرداران جلوگیری بعمل آورد.

    رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمائید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *