×
آخرین اخبار

کریستین بوبن درگذشت

  • کد نوشته: 107693
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۵
  • 260 بازدید
  • تهران- خبر روز- «کریستین بوبن» نویسنده فرانسوی که بیش از ۳۰ اثرش به زبان فارسی نیز ترجمه شده بود، در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

    کریستین بوبن درگذشت

    به گزارش دیدگاه نیوز، سایت رسمی انتشارات گالیمار ناشر اختصاصی آثار کریستین بوبن به زبان فرانسوی از درگذشت کریستین بوبن روز جمعه ۲۵ نوامبر در سن ۷۱ سالگی خبر داد اما به جزئیات دلیل مرگ این چهره ادبی اشاره نکرد.

    بوبن نویسنده فرانسوی در آثارش می‌دانست چگونه با کلمات ساده، عبارات شعرگونه و فرمول های ظریف درخشان، نکته های شگفت‌انگیز را از اتفاقات کوچک بیرون بکشد. نوشته‌های کریستین بوبن آهنگین و شاعرانه است، به همین علت گاهی نمی‌توان دریافت که او شعر سروده یا به صورت نثر نوشته است. مضامین اصلی کتاب‌های این نویسنده درباره‌ی عشق، ایمان، طبیعت و کودکی است.

    کریستین بوبن در سال ۱۹۵۱ در شهرب کروزو، در شرق فرانسه به دنیا آمد و پس از تحصیل در رشته فلسفه، اولین متن‌های او در دهه ۱۹۸۰ منتشر شد اما در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی بود که با انتشار کتاب لباس مهمانی و پست‌ترین به شهرت رسید و توانست جایزه مهم ادبی Deux Magots را از آن خود کند.

    این نویسنده فرانسوی نگارش بیش از ۶۰ کتاب را در کارنامه دارد و بیش از ۳۰ اثر وی نیز در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است که از آن جمله می‌توان به ستایش هیچ، چهره دیگر، رفیق اعلی، ژه و دی‍وان‍ه‌وار اشاره کرد.

    آخرین کتاب او با عنوان مناطق مختلف آسمان، اکتبر سال گذشته میلادی توسط انتشارات گالیمار به زبان فرانسوی منتشر شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.