×
آخرین اخبار

کره شمالی: از آمریکا انتقام می‌گیریم

  • کد نوشته: 7772
  • ۱۳۹۶-۱۰-۰۱
  • 664 بازدید
  • خبرگزاری رسمی کره شمالی ضمن تکذیب اتهامات واشنگتن مبنی بر تلاش پیونگ‌یانگ برای توسعه تسلیحات بیولوژیک، اعلام کرد این کشور از آمریکا انتقام خواهد گرفت.

    کره شمالی: از آمریکا انتقام می‌گیریم

    دیدگاه نیوز / خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «به عنوان یک عضو کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک، پیونگ یانگ به موضع خود علیه توسعه، تولید، ذخیره و مالکیت تسلیحات بیولوژیکی پایبند است».

    خبرگزاری کره شمالی همچنین اعلام کرد: «هرچه آمریکا بیشتر به اقدامات خود علیه کره شمالی ادامه دهد، عزم کارکنان ارتش و مردم ما برای گرفتن انتقام قوی‌تر خواهد شد».

    این خبرگزاری، ادعاهای آمریکا را «بی اساس» خواند و اعلام کرد این مسئله تنها بهانه‌ای است تا تحریم‌های سنگین‌تری علیه کره شمالی وضع شود.

    دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سند راهبرد امنیت ملی این کشور ادعا کرده است پیونگ یانگ در حال توسعه موشکی است که قابلیت حمل تسلیحات بیولوژیکی را نیز داشته باشد.

    این سند ۵۵ صفحه‌ای بر رویکرد امنیتی «آمریکا مقدم است» تمرکز کرده و مدعی شده است: «کره شمالی، کشوری که به مردم خود گرسنگی می‌دهد، صدها میلیون دلار به ساخت تسلیحات اتمی، شیمیایی و بیولوژیکی که می‌تواند کشور ما را به مخاطره بیاندازد، اختصاص داده است».

    همچنین، در این سند ادعا شده است: «کره شمالی در صدد دستیابی به تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی است که بتوانند به وسیله موشک به هدف خود انتقال یابند».

    ادعاهای آمریکا و تکذیب‌ها از جانب کره شمالی در حالی است که مقامات کره جنوبی پیشنهاد به تعویق انداختن مانورهای نظامی مشترک با آمریکا به منظور حصول اطمینان از برگزاری امن المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را ارائه کرده اند.

    مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، قصد دارد روابط کشورش را با پیونگ یانگ و چین، بزرگترین متحد کره شمالی، پیش از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در ماه فوریه بهبود بخشد.

    چین که سال‌ها از مذاکرات پایان بخشیدن به مسئله کره شمالی میزبانی کرده است، سفر گردشگران چینی به کره شمالی را از سر گرفته و از سئول به دلیل شلیک به سوی قایق‌های ماهیگیری چینی به شدت انتقاد کرده است.

    یک سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت پیشنهاد به تعویق انداختن برگزاری مانورهای نظامی مشترک با آمریکا «در راستای تلاش ما برای میزبانی از بازی‌های المپیک صلح‌آمیز بیان شده است. ما تنها درباره تعویق مانورهایی صحبت می‌کنیم که قرار است در حین برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک انجام شوند».

    رئیس جمهور کره جنوبی در روزهای گذشته برای بررسی این پیشنهاد به چین سفر کرد و پس از آن، این پیشنهاد را با آمریکا در میان گذاشت.

    کره شمالی برگزاری این مانورهای نظامی را به عنوان آمادگی برای اعلام جنگ می‌داند.

    چین اعلام کرده است استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی موسوم به «تاد» در نزدیکی سئول برای پکن تهدید به شمار می‌آید زیرا به این ترتیب، کره جنوبی می‌تواند با استفاده از رادارهای این سامانه، خاک چین را رصد کند.

    با این حال، کره جنوبی نیز اعلام کرده است برای محافظت از خود، به استفاده از این سامانه دفاعی نیاز دارد.

    چین و روسیه طرحی موسوم به «توقف دو جانبه» پیشنهاد کرده اند که به موجب آن، کره شمالی در مقابل توقف این مانورهای نظامی، به آزمایش‌های موشکی و اتمی خود پایان خواهد داد.

    این در حالی است که کره جنوبی اعلام کرده است طرح پیشنهادی برای به تعویق انداختن برگزاری این مانورها ربطی به توقف آن‌ها ندارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *