×
آخرین اخبار

کاشت بیش از ۶ میلیون نهال تا سال ۱۴۱۴ در لرستان

  • کد نوشته: 82170
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۸
  • 451 بازدید
  • لرستان_ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از امسال تا سال ۱۴۱۴ بیش از ۶ میلیون نهال از گونه‌های متناسب با شرایط طبیعی در استان کاشت می‌شود.  
    کاشت بیش از ۶ میلیون نهال تا سال ۱۴۱۴ در لرستان

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از لرستان، شیرزاد نجفی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مجوز احداث ۱۱ پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی در این استان صادر شده است و تا ۲ سال آینده احداث می‌شوند.

     

    وی در ادامه جذب همیار طبیعت خبر داد و گفت: هدف از جذب همیاران طبیعت شناسایی حفاظت کنندگان از منابع طبیعی و استفاده از ظرفیتهای این افراد برای پیشبرد اهداف و حفاظت و احیا، توسعه و بهره برداری بهتر از منابع طبیعی است.

     

    وی با بیان اینکه همه مردم می‌توانند با ثبت نام و بارگزاری اطلاعات خود عضو سامانه همیار طبیعت باشند گفت: از علاقمندان به حفظ  و احیای از منابع طبیعی دعوت می‌کنیم با ورود به سامانه و  با عنوان همیار طبیعت  منابع طبیعی  را یاری کنند.

     

    وی در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد: ۳۵۶ روستای لرستان با سه هزار و ۵۰۰ خانوار ساکن مناطق جنگلی و نیازمند تجهیزات گاز سوز هستند اما انرژی‌های جایگزین برای این مهم پیش‌بینی شده است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

     

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از امسال تا سال ۱۴۱۴ بیش از ۶ میلیون نهال از گونه‌های متناسب با شرایط طبیعی در استان باید کشت شود.

     

    نجفی ادامه داد: ۱۹۰ میلیارد تومان در سفر ریاست‌جمهوری برای مجموعه منابع طبیعی استان مصوب شد که از این میزان، ۳۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص نقدی پیدا کرده است.

     

    وی با اشاره به اینکه سامانه گویای ۱۵۰۴ پل ارتباطی بین طبیعت‌دوستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است، گفت: استفاده از این سامانه رایگان بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی با این سامانه تماس گرفته و گزارش خود را اعلام کنند.

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.