×
آخرین اخبار

ژانر و مخاطب فاکتورهای موفقیت در سینمای حرفه‌ای است

  • کد نوشته: 101347
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۱
  • 110 بازدید
  • تهران-خبر روز- مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: فیلمسازی‌ صرف برای حضور در جشنواره‌ها، فعال و مولد نیست؛ فیلمسازی در سینمای حرفه‌ای موفق است که در ژانرهای مختلف و با نگاه به جذب مخاطب کار کند.

    ژانر و مخاطب فاکتورهای موفقیت در سینمای حرفه‌ای است

    به گزارش دیدگاه نیوز از ستاد خبری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، مهدی عظیمی میرآبادی در حاشیه حضور در این دوره از جشنواره اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه سینمای کشور بخش فیلم کوتاه است و انجمن سینمای جوانان ایران با خانواده ۲۵۰ هزار نفری به عنوان یک سرمایه با ارزش در این حوزه محسوب می‌شود و جایگاه رفیعی را در سینمای کشور دارد. البته گاهی نگاه انجمن به فیلم کوتاه، به شکل فیلمسازی تجربی جدا از سینمای حرفه‌ای است و این مسئله با مدیریت و توجهی که به موضوع ژانر شده است، برطرف خواهد شد.

    وی با تاکید بر اهمیت شناخت ژانرهای مختلف فیلمسازی افزود: آن جنس از فیلمسازی که صرفا برای حضور و مورد توجه قرار گرفتن در جشنواره‌ها باشد، نمی‌تواند فعال و مولد باشد؛ فیلمسازی در سینمای حرفه‌ای موفق است که در ژانرهای مختلف و با نگاه به جذب مخاطب کار کند. اگر آثار یک فیلمسازمحدود به چند جشنواره باشد، زمانی که وارد عرصه سینمای حرفه‌ای می‌شود، باز هم با همان دیدگاه فیلم می‌سازد و نتیجه آن سینمای خالی از مخاطب خواهد شد.

    این تهیه کننده ادامه داد: فیلمساز باید از همان ابتدای فیلمسازی به این فکر کند که در یک اثر چطور باید با مخاطب ارتباط برقرار کند و چطور می‌تواند به تقویت ارزش‌های نهفته فیلم بپردازد. این ارزش‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که انجمن سینمای جوانان می‌تواند به آن توجه داشته باشد و آن هنری‌تر کردن و تصویری کردن فیلم است.

    عظیمی میرآبادی درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بسترهایی برای تقویت فیلم کوتاه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دو جشنواره تولد و رویش است؛ جشنواره‌ها به جوانان، نگاه های آنها، فارغ از دغدغه‌های حرفه‌ای آزاردهنده که در سینمای حرفه‌ای به آن دچار هستیم، کمک می‌کند. از جهت دیگر باید توجه داشته باشیم حرفی که می‌خواهیم در فیلم‌ها بزنیم برای دنیا نیز قابل فهم باشد. این ارزش‌ها برای مخاطب غیرایرانی هم قابل درک می‌شود، بنابراین فیلمساز باید به این موضوع توجه داشته باشد؛ جشنواره‌ها می‌توانند این وجه مشترک را تقویت و نقش مفیدی در سینمای کشور ایفا کنند.

    سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در حال برگزاری است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.