×
آخرین اخبار

چگونه از هک شدن کیف پول ارزهای دیجیتال‌مان جلوگیری کنیم

  • کد نوشته: 84633
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۰
  • 1021 بازدید
  • این روزها با افزایش اقبال عمومی از ارزهای دیجیتال، هکرها و مجرمان سایبری نیز به دنبال هک کیف پول دارندگان ارزهای دیجیتال هستند و راه های مختلفی را برای این کار امتحان می کنند. بنابراین آشنایی با چند روش جلوگیری از هک کیف پول ارز دیجیتال برای هرکسی که این دارایی را خرید و فروش یا هولد می کند نیز الزامی ست.

    چگونه از هک شدن کیف پول ارزهای دیجیتال‌مان جلوگیری کنیم

    دیدگاه نیوز / در این مطلب ۱۲ روش جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال را بیان می کنیم. اگر متوجه شدید که هرگونه تراکنش از کیف پول رمزنگاری شده شما خارج شده است، احتمالاً کیف پول شما هک شده است.

    تنظیم اعلان ها برای تراکنش هایی که از کیف پول شما خارج می شوند و شما آن را انجام نداده اید، می تواند به شما کمک کند که به سرعت متوجه تراکنش های هک شده توسط خرابکاران و هکرها شوید.

    کیف پول ارزهای دیجیتال

    قبل از اینکه به ۱۲ روش جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال بپردازیم، یک بار دیگر کیف پول های ارزهای دیجیتال را کمی مرور می کنیم. کیف پول های ارزهای دیجیتال درست مثل کیف پول یا یک حساب بانکی شما برای نگهداری ارزهای دیجیتالی که خریداری کرده اید مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با داشتن یک کیف پول رمزنگاری شده، بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال را دریافت، ارسال و نگهداری کنید.

    این کیف پول ها در انواع و اقسام مختلفی عرضه شده و هر روز شاهد افزایش تعداد آن ها هستیم. کیف پول های سرد، کیف پول های داغ، آنلاین و آفلاین، کیف پول های سخت افزاری از انواع اسامی هستند که برای کیف پول های ارزهای دیجیتال به کار برده می شود.

    روش های جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال

    ۱- از روش ترکیبی استفاده کنید (ترکیب کیف پول آنلاین و آفلاین)

    با افزایش روزافزون کیف پول های آنلاین، احتمال هک شدن کیف پول دیجیتال شما نیز افزایش می یابد بنابراین بهتر است از کیف پول های آفلاین برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید و فقط کمی ارز در کیف پول آنلاین قرار دهید.

    ۲- تنظیم یک گذرواژه قوی

    از دیگر روش های جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال، انتخاب یک پسورد مناسب است. اکثر مردم از رمزهای عبور تکراری در حساب های خود استفاده می کنند، این روش می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد زیرا هکرها ممکن است از آسیب پذیری رمز شما استفاده کنند. تنظیم یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد که برخلاف رمزهای حساب های دیگر است، می تواند حساب رمزارز شما را تا حد زیادی ایمن کند. همچنین، فعال کردن احراز هویت دو عاملی برای کاهش خطر هک شدن بسیار مهم است. این یکی از راه های محافظت ایمن از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

    ? چگونه مطمئن شویم کد واتس‌اپ نسخه وب روی مرورگر ما هک نشده است؟

    ۳- انتخاب کیف پول های شناخته شده

    سرمایه گذاران قبل از سرمایه گذاری مستقیم در پلتفرم های رمزارز، باید به ویژگی های امنیتی که این پلتفرم برای ایمن سازی داده های خود ارائه می دهد، نگاهی بیندازند. قبل از انجام معاملات، کیف پولی را انتخاب کنید که دارای احراز هویت و رمزگذاری چند عاملی بوده و شناخته شده باشد.

    ۴- مراقب فیشینگ باشید

    فیشینگ نوعی کلاهبرداری است که طی آن مجرمان با فریب دادن افراد قصد دارند تا اطلاعات مهم آن‌ها را به سرقت ببرند که این روش یکی از روش های هک کیف پول ارزهای دیجیتال محسوب می شود. در حوزه ارز دیجیتال نیز ممکن است فیشینگ‌ هایی رخ دهد. فیشینگ از طریق تبلیغات و ایمیل های مخرب در دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز زیاد شده است، یا مثلا کیف پول‌های تقلبی که با کپی کردن اطلاعات افراد، دارایی آن‌ها به سرقت می‌رود.

    به عنوان مثال، یک گروه هکری “CryptoCore” مبادلات ارزهای رمزپایه را از طریق کمپین های فیشینگ هدف قرار داد. مهاجمان در مدت دو سال رمزارزهایی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را سرقت کردند و از سال ۲۰۱۸ شرکت های ایالات متحده و ژاپن را مورد هدف قرار دادند. ClearSky اظهار داشت که این مهاجمان، قبل از انجام یک حمله فیشینگ، به منظور شناسایی حساب های ایمیل کارکنان صرافی ارزهای رمزپایه و مدیران امنیتی، مرحله شناسایی را آغاز کرد. این حملات با استفاده از دامنه های جعلی و جعل هویت سازمان ها و کارکنان وابسته و با پیوندهای مخرب در اسناد از طریق ایمیل انجام شده است.

    سرمایه گزاران زیادی از برنامه های تلفن همراه برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود استفاده می کنند. در اینجا نیز ممکن است حساب شما به دلیل سرقت اطلاعات تلفن همراه شما توسط فیشینگ تلفن همراه هک شود. بنابراین استفاده از نرم افزار آنتی ویروس برای تلفن های هوشمند و رایانه های آنها به دلیل درک مردم از اهمیت آن افزایش یافته است.

    بنابراین از نصب نرم افزارها و کیف پول های ارز دیجیتال نامعتبر جلوگیری کنید، حواستان به لینک وب سایت ها باشد و به تبلیغات هیچ توجهی نکنید. برای بهبود امنیت دستگاه خود از یک آنتی ویروس و فایروال قوی استفاده کنید تا هکرها امکان نفوذ به سیستم شما را نداشته باشند.

    ? بررسی بدافزار فیشینگ رجیستری تلفن همراه / چگونه از هک شدنمان جلوگیری کنیم

    ۵- توجه داشته باشید که چگونه کیف پول شما برای معاملات استفاده می شود

    کیف پول رمزنگاری شده فقط داده و کد نیست بلکه از نظر دارایی و پول ارزش بالایی دارد. بنابراین آگاه باشید که چگونه از آن برای معاملات استفاده می کنید و اطمینان حاصل کنید که شبکه ها و سیستم ها در هر صورت به خطر نمی افتند. این یکی از راه های محافظت ایمن از ارزهای رمزنگاری شده است.

    ۶- استفاده از اینترنت امن

    هنگام انجام معاملات رمزنگاری شده، فقط از اتصال اینترنتی ایمن استفاده کنید و از شبکه های Wi-Fi عمومی اجتناب کنید. حتی هنگام دسترسی به شبکه خانگی خود، از VPN برای امنیت بیشتر استفاده کنید. VPN آدرس IP و مکان شما را تغییر می دهد و فعالیت مرور شما را ایمن، خصوصی و دور از عوامل تهدید نگه می دارد.

    ۷- کلیدهای خصوصی خود را به اشتراک نگذارید

    کلیدهای خصوصی یا رشته ای از حروف و اعداد، مشابه رمز عبور برای باز کردن دسترسی به رمزارز دارنده استفاده می شود. به نوبه خود، بسیار مهم است که کلیدهای خصوصی شما برای عموم فاش نشوند. کلیدهای محرمانه، شخصی هستند و به هیچ قیمتی نباید برای هیچکس فاش شود.

    ۸- روش احراز هویت دو عاملی را برای امنیت بیشتر کیف پول فعال کنید

    یکی دیگر از روش های جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده از احراز هویت دوعاملی است. برای افزایش ایمنی کیف پول، از همان ابتدا کیف پول ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که احراز هویت دو عاملی (۲FA) داشته باشد. این کیف پول ها یک لایه امنیتی مضاعف برای محافظت از سرمایه شما فراهم می ‌کنند.

    ۹- از کیف پول خود به صورت منظم بک آپ بگیرید

    از دیگر روش های جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال، بک آپ گرفتن از کیف پول است. بک آپ به شما کمک می کند تا یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود داشته باشید و در صورت خرابی سیستم کامپیوتر یا نقص نرم افزاری به اطلاعات کیف پول خود دسترسی داشته باشید. بنابراین از کیف پول هایی استفاده کنید که قابلیت تهیه نسخه پشتیبان را ارائه می دهند.

    ۱۰- از قابلیت چند امضایی استفاده کنید

    بعضی از کیف پول‌ های ارزهای دیجیتال، به این صورت هستند که برای دستیابی به کیف پول به امضای دیجیتالی چندین کاربر مجاز نیاز است. بدون تایید همه این افراد، هکرها امکان دسترسی به کیف پول شما را نخواهند داشت.

    ۱۱- از یک کیف پول جداگانه برای تراکنش های روزانه استفاده کنید

    استفاده از کیف پول جداگانه، یکی دیگر از روش های جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال است. یادتان باشد تراکنش های جزئی روزانه را در یک کیف پول دیگر ذخیره و نگهداری کنید.

    ۱۲- هرگز حجم زیادی از رمزارزها را در صرافی ها ذخیره نکنید

    باوجود امنیت بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال، نگهداری مقدار زیادی از رمزارزها در این صرافی‌ ها عاقلانه نیست چرا که در صورت هک شدن صرافی، دارایی شما نیز از بین می رود. بنابراین فقط به اندازه معامله کردن خود در صرافی دارایی نگه دارید.

    جمع بندی

    صنعت ارزهای دیجیتال دائما در حال پیشرفت است و یکی از مهم ترین مسئولیت های شما در این بازار این است که با محافظت از کیف پول خود با رعایت نکات ایمنی اولیه، از وجوه دیجیتال خود محافظت کنید. برای این کار از نکاتی که در مورد جلوگیری از هک کیف پول ارزهای دیجیتال گفته شد استفاده کنید و خود را با آخرین اخبار امنیتی، تکنیک های حمله هکرها و استراتژی های پیشگیری به روز کنید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *