×
آخرین اخبار

با وجود فرسودگی 61 درصدی مدارس و کمبود فضای آموزشی؛
چوب حراج بر سر مدارس دولتی در مسجدسلیمان؟!

  • کد نوشته: 44973
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۹
  • 860 بازدید
  • در حالی که مدتهاست وضعیت زیرساخت های آموزشی و فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان از مهمترین چالش های حوزه آموزش و پرورش در شهرستان به شمار می رود این روزها خبر می رسد که بخشی از یک مدرسه دولتی با قدمتی بیش از پنجاه سال واگذار شده است. موضوعی که که در صورت وقوع آن می تواند بر مشکلات زیرساختی مدارس و کمبودهای موجود بیفزاید.
    چوب حراج بر سر مدارس دولتی در مسجدسلیمان؟!

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از عصر اولین ها، طی سالهای اخیر فرسودگی مدارس در مسجدسلیمان به گونه ای بوده که طبق آمار و مطالعات انجام شده توسط کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان، بیش از ۶۱ درصد مدارس شهرستان مسجدسلیمان فرسوده هستند. این موضوع بر اثر زمین لرزه سال گذشته شدت یافته و همچنان کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان از جمله چالش های مهم حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود.

    از جمله مدارس قدیمی مسجدسلیمان دبستان زمان آباد با بیش از پنجاه سال قدمت و حدود ۲۰۰۰ متر بوده که سال ها پیش از طریق وقف زمین توسط یکی از اهالی منطقه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته اما گفته می شود بخش عمده ای از این مدرسه بعلت اعلام عدم نیاز از سوی اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان واگذار شده است. این در حالی است که با وجود کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان و روند توسعه کنونی در روستاها موجب شده تا علیرغم زیرساخت های فعلی نیز پاسخگوی نیاز دانش آموزان نباشد.

    از سوی دیگر چند سال پیش آیین‌نامه نحوه تعیین قیمت فروش، اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مازاد بر نیاز وزارت آموزش و پرورش نیز در حالی ابلاغ شد که واگذاری‌ها در هر محل مشروط بر آن است که دسترسی مردم به مدارس دولتی در آن محل دچار خلل نشود. هر چند که شواهد نشان می دهد بخشی آموزش ها در دبستان زمان آباد در کانکس انجام می پذیرد و در صورت صحت واگذاری بخشی از ملک این مدرسه باید همچنان شاهد تداوم کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان باشیم.

    دیدگاه نیوز آماده پاسخگویی اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان در این خصوص و ابهام زدایی پیرامون واگذاری بخشی از ملک این مدرسه با در نظر گرفتن اصل شفافیت می باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *