×
آخرین اخبار

چه کسانی با رییس جمهور به خوزستان سفر می‌کنند؟

  • کد نوشته: 127281
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • 68 بازدید
  • سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی دور دوم سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: در سفر دو‌ روزه رییس جمهور، ۱۱ وزیر و پنج معاون نیز وی را همراهی خواهند کرد.

    چه کسانی با رییس جمهور به خوزستان سفر می‌کنند؟

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛عبدالله شهاوند، سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌های مورد نظر در این سفر در محورهای عمرانی، هزینه‌ای و مجوزی است تا از این طریق مشکلات استان سریعتر برطرف شود، اظهار کرد: همراهی ۱۱ وزیر و پنج معاون رییس جمهور در این سفر، نشان از اهمیت و جایگاه خوزستان دارد.

    وی به تفاوت سفر هیات دولت به خوزستان با استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده که هیات دولت در تمام جغرافیای استان خوزستان حضور پیدا کرده و مشکلات را به رییس جمهور منعکس کنند.

    سخنگوی اطلاع رسانی دور دوم سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: هیات دولت روز پنجشنبه از طریق دزفول وارد استان می‌شوند؛ سپس از پروژه سیکل ترکیبی اندیمشک بازدید و با مردم این شهر دیدار می‌کنند و در ادامه به اهواز سفر کرده و عصر پنجشنبه در مصلی با مردم این شهر صحبت می‌کند.

    وی ادامه داد: رییس جمهور در روز دوم سفر خود ابتدا به شادگان رفته و با مردم این شهرستان دیدار می‌کند و در ادامه از تالاب شادگان و نمایشگاه دستاوردهای دولت بازدید می‌کند، رییس جمهور سپس به هویزه می‌رود و پالایشگاه گاز را در این‌ منطقه افتتاح می‌کند.

    عبدالله شهاوند تصریح کرد: همچنین مجددا به اهواز آمده و نشست‌هایی با مطالبه گران جبهه فرهنگی و نخبگان و کارآفرینان خواهد داشت و در انتهای سفر نشست خبری و شورای اداری استان برگزار می‌شود.

    وی بیان کرد: به غیر از پروژه هایی که افتتاح می شود یک سری پروژه در بهبهان، شوشتر، هندیجان و بندر امام توسط وزرا و معاونین محترم به بهره برداری می رسد.
    سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان افزود: استان خوزستان به دلایل مختلف، همواره مورد توجه دولت و حاکمیت بوده به همین دلیل این استان مقصد اولین سفر رییس جمهور بود اگرچه هنوز وزرا مشخص نشده بودند و برخی از بخش های استان مورد توجه قرار نگرفت به همین دلیل تلاش کردیم که در سفر دوم خلاءهای استان جبران شود.

    شهاوند گفت: یکی از موضوعات مهم سفر دوم، موضوع راه و جاده های مواصلاتی است و پیشنهاد رسیدگی به جاده اهواز – اندیکا-مسجدسلیمان و جاده ایذه مطرح شده است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه امسال تمام تلاشم را خواهم کرد که بیشتر در خدمت خبرنگاران باشم تا مسائل و مشکلات استان بهتر بیان شود، اظهار کرد: مسائل و مشکلات رسانه ها مهم است و باید فضایی در شان رسانه ها در استان فراهم شود، اصحاب رسانه خوزستان در اغتشاشات اخیر به نظام پشت نکردند بر این اساس جا دارد از آنها به طور ویژه تشکر کنم.

    شهاوند همچنین در پاسخ به این پرسش که چه زمان فرماندار اهواز تعیین می شود، افزود: هر روز درگیر موضوع تعیین فرماندار اهواز هستم و این موضوع برای ما به یک دغدغه تبدیل شده بود البته با ۶ گزینه صحبت کردیم که به نتیجه نرسیدیم، در نهایت تصمیم بر این شد که آقای موالی زاده در فرمانداری اهواز متمرکز شود. در کل تکلیف فرماندار اهواز تا قبل از خرداد باید مشخص شود.

    سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان در خصوص مصوبه های سفر اول رییس جمهور به استان نیز گفت: برخی پروژه ها و مصوبه‌ها که تاکنون انجام نشده به علت کم کاری برخی مدیران است که در حال بررسی این موضوع هستیم.

    وی افزود: بعد از این که متوجه سفر هیات دولت شدیم هشت کمیته در جهت اقدامات سفر تشکیل شد و از طریق فرمانداران و مدیران کل، مسائل و مشکلات شهرستان ها را احصا و پنج مشکل اصلی استان شناسایی شد. شهرستان اندیکا جزو شهرهای محروم کشور است به همین دلیل برنامه ریزی کردیم تا معاون محرومیت زدایی رییس جمهور در لالی و اندیکا حضور پیدا کند.

    شهاوند همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا رییس جمهور به شهرستان ایذه سفر خواهد کرد گفت: سفر به ایذه همچون دیگر شهرهای استان در حد پیشنهاد مطرح شد که تصویب نشد، نظر تمام مسئولین استان به ویژه اعضای شورای تامین در رابطه با سفر رییس جمهور به ایذه مثبت بود البته باید بپذیریم که سفر دو روزه اقتضائاتی دارد و نمی‌توان به کل شهرهای استان رفت.

    وی افزود: اتفاقات تلخی در ایذه رخ داد که دردناک بود اما اینکه بگوییم رییس جمهور به خاطر مسایل امنیتی به ایذه نرفته است چنین چیزی صحت ندارد.

    شهرستان ایذه چند مشکل اصلی دارد که مهمترین آن موضوع آب به همین دلیل پروژه انتقال آب از رامهرمز به ایذه جزو پروژه های مهم این سفر است که فقط ۳۳ کیلومتر آن باقی مانده است، ایذه ظرفیت های بالایی دارد که پیشنهاد دادیم معاون وزیر گردشگری در ایذه و دزپارت حضور پیدا کند.

    معاون استاندار خوزستان گفت: پروژه های خود را در محورهای عمرانی، هزینه ای و مجوزی پیشنهاد دادیم تا از این طریق مشکلات استان سریعتر برطرف شود، اولین برنامه رییس جمهور در اهواز گزارش گیری در رابطه با آب غدیر و فاضلاب اهواز است که مورد اهتمام دولت است.

    وی در خصوص حضور خبرنگاران استان در برنامه های در نظر گرفته شده برای هیات دولت افزود: پیشنهاد حداکثری حضور رسانه های خوزستان در مراسمات و برنامه‌ها را داده‌ایم.

    شهاوند در خصوص پروژه قطار شهری اهواز گفت: جلسات متعددی برای تعیین تکلیف این پروژه انجام شد که تمام توان خود را برای تکمیل فاز یک این طرح گذاشته و بقیه فازها تعطیل شود.

    وی افزود: مشکل اصلی در اهواز موضوع فاضلاب و آب های سطحی بوده که چهره شهر را خراب کرده است لذا تا زمانی که فاز اول پروژه قطار شهری به پایان نرسد، فازهای بعد دنبال نخواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *