×
آخرین اخبار

چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان شرقی برای ایجاد نیروگاه اختصاص می‌یابد

  • کد نوشته: 101603
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۲
  • 170 بازدید
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نیاز استان و در نتیجه نشست های تعاملی، چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه در ۱۲ شهرستان شناسایی شده است.

    چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان شرقی برای ایجاد نیروگاه اختصاص می‌یابد

    به گزارش دیدگاه نیوز، سیروس داودی روز اظهار کرد: شهرستان های تبریز، میانه، هشترود و چاراویماق از جمله شهرستان هایی است که اراضی منابع طبیعی برای ساخت نیروگاه شناسایی شده است.

    وی افزود: برای رفع مشکلات ۳۰ واحد معدنی آذربایجان شرقی که از گذشته مشکل داشتند نیز از منظر منابع طبیعی اقدام شده البته اولویت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی استان است و متخلفان به اراضی منابع طبیعی نباید به راحتی بتوانند به این عرصه ها دست اندازی کنند، اما این اقدامات تعاملی و توسعه ای با همین نگرش انجام شده است.
    داودی ادامه داد: در بخش تولید و صنعت نیز ۲ هزار هکتار زمین به شرکت شهرک های صنعتی و یکی از صنایع مهم غذایی استان واگذار شد تا سرمایه گذاری در آن انجام شود.
    وی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات ۵۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی با اقدامات حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی به ارزش پنج هزار میلیارد تومان به نفع دولت اعاده و اسناد متصرفین ابطال شده است.
    وسعت آذربایجان شرقی چهار میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار است که ۶۵ درصد این مساحت در واقع ۲میلیون و ۷۲هزار هکتار آن جزو اراضی ملی به شمار می رود که برای ۹۶ درصد آن کاداست ( نقشه برداری ثبتی ) تهیه شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *