×
آخرین اخبار

چند درصد کاربران تلگرام و اینستاگرام را ایرانی ها تشکیل می دهند؟

  • کد نوشته: 9876
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۶
  • 703 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۰ درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند. حمید ضیایی پرور چهارشنبه شب در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با اشاره به جذب کاربران اینترنتی به یک یا چند شبکه […]

    چند درصد کاربران تلگرام و اینستاگرام را ایرانی ها تشکیل می دهند؟

    دیدگاه نیوز/ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۰ درصد کاربران اینترنت کشور عضو شبکه های اجتماعی عمدتا شامل تلگرام و اینستاگرام هستند.
    حمید ضیایی پرور چهارشنبه شب در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با اشاره به جذب کاربران اینترنتی به یک یا چند شبکه اجتماعی،افزود: تلگرام یکی از شبکه های پرنفوذ با ۱۸۰میلیون کاربر است که ۵۰ میلیون کاربر آنرا ایرانیان تشکیل می دهند.

    وی اضافه کرد: ایرانیان روزانه ۲٫۷ میلیارد بازدید از تلگرام دارند و ۷۵۰ هزار کانال فارسی در آن تشکیل شده است.
    ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال های مخالف با ارزش ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری،آرشیوناپذیری و پروتکل های غیر بومی را از معایب تلگرام برشمرد.
    وی همچنین یادآور شد: افراد ۲۵ تا ۳۷ سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.

    ضیایی پرور اضافه کرد: ایرانیان بیشتر به دنبال محتواهای تفریحی و خبری هستند و دهه شصتی ها و افراد ۲۵ تا ۳۷ سال مهمترین کاربران اینترنت کشور را تشکیل می دهند.
    این مسئول یادآور شد: یکی از کارکردهای رسانه تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی‌شود هرچند اخیرا ۲ برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه ها محسوب می شوند.
    وی همچنین گفت: شبکه های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.

    ضیایی پرور افزود: شبکه های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.
    وی در ادامه به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی ایرانیان، اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی‌تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدیدهای این حوزه به شمار می روند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *