×
آخرین اخبار

چندین نهاد خودشان را متولی «سواد رسانه‌ای» می‌دانند

  • کد نوشته: 106725
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۹
  • 117 بازدید
  • تهران- خبر روز- دبیر اجرایی همایش ملی سواد رسانه‌ای گفت: یکی از انتقادهای مهمانان سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور این بود که  نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی در شهرستان‌ها با هم چالش دارند و همگی خودشان را متولی حوزه سواد رسانه‌ای می‌دانند.

    چندین نهاد خودشان را متولی «سواد رسانه‌ای» می‌دانند

    حمید ضیایی پرور، امروز پس از پایان سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی دیدگاه نیوز بیان کرد: امروز در این نشست کنشگران فضای مجازی دیدگاه های خودشان را مطرح کردند. یکی از صحبت ها این بود که وزارت ارشاد در حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای باید بیشتر به شهرستان ها توجه کند.

    وی نشست فعالان سواد رسانه ای را چارچوبی برای گفتمان سازی و تقویت گفتگو بین فعالان فضای مجازی در کشور خواند و ادامه داد: به موازات این نشست دو ماه بعد همایش ملی سواد رسانه ای را داریم که در آن مرزهای دانش مد نظر است. می خواهیم ببینیم در دنیا سواد رسانه ای به چه حوزه هایی تلقی می‌شود. این دو رویداد مسائل و مشکلات سواد رسانه ای را برای متولیان این حوزه مستندسازی می کند. امیدواریم آنها توسعه سواد رسانه ای در ایران را تقویت و از کنشگران این حوزه حمایت کنند.

    ضیایی پرور با بیان این که این نشست در چارچوب نشست های جی.تو.بی (دولت و کسب و کارها) قابل تعریف است تاکید کرد: در این نشست‌ها دولت و حاکمیت با کسب و کارها و انجمن ها و فعالان صحبت می کند. فعلا با مردم و سطوح عادی سر و کاری نداشتیم و در حوزه سیاستگزاری و چالش ها و تجربیات داشتیم بحث می کردیم.

    دبیر اجرایی همایش ملی سواد رسانه‌ای با بیان این که در این نشست چهار پنل تخصصی داشتیم گفت: در پنل اول که افتتاحیه نشست بود، رئیس انجمن سواد رسانه ای ایران و رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی داشتند و سیاست های کلی مربوط به دولت را در حوزه توسعه سواد رسانه ای مطرح کردند. نمایندگانی از نهادها، کنشگران، ناشران، آموزگاران و مربیان سواد رسانه ای هم حضور داشتند.

    وی افزود: در پنل دوم که تجربیات و ایده های ایرانی بررسی شد ۶ استاد دانشگاه، نتایج تحقیقات خودشان را در حوزه تجربیات جدید مطرح کردند. قاسم خالدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی نیز سخنرانی داشت و اشاره کرد که مرکز ملی فضای مجازی متولی اصلی تقسیم کار بین دستگاه های حاکمیتی است. در نشست پایانی تجربیات جهانی مطرح شد و علیرضا باستانی، موسس و مدیرعامل انجمن سواد رسانه ای ایران (انسان) سخنرانی کرد. دو استاد دانشگاه از مالزی و هند نیز تجربیات خودشان را گفتند.

    به گزارش دیدگاه نیوز، سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور که در باغ زیبای تهران برگزار شد به هم‌اندیشی، تبادل نظر، ارایه تجربیات و ایده‌های نوآورانه و خلاقانه و بررسی چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌های حوزه سواد رسانه‌ای اختصاص داشت.

    قرار است چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای دی ماه امسال با موضوع اخبار جعلی، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.