×
آخرین اخبار

چالش ۱۹ هفته‌ای لیگ پس از پایان جام‌جهانی؛ وقتی AFC به داد سازمان لیگ می‌رسد

  • کد نوشته: 100898
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۷
  • 125 بازدید
  • تهران- خبر روز- تعویق جام ملت‌های آسیا تا زمستان آینده بهترین خبر ممکن برای مسئولان سازمان لیگ بود تا چالش آنها برای برنامه‌ریزی ۱۹ هفته باقی مانده لیگ پس از پایان جام‌جهانی کمتر شود.

    چالش ۱۹ هفته‌ای لیگ پس از پایان جام‌جهانی؛ وقتی AFC به داد سازمان لیگ می‌رسد

    به گزارش دیدگاه نیوز، برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل جدید تبدیل به یکی از دغدغه های بزرگ، مسئولان سازمان لیگ شده است.

    برگزاری رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲  و جام ملت‌های ۲۰۲۳ سبب شده مسئولان کمیته مسابقات سازمان لیگ، برای به سرانجام رساندن بیست و دومین دوره لیگ برتر، کار آسانی پیش رو نداشته باشند.

    در شرایطی تا الان ۹ هفته از مسابقات فصل جاری برگزار شده است که طبق برنامه اعلام شده سازمان لیگ، قرار است پس از پایان هفته یازدهم تاریخ در ۶ آبان، لیگ برای برگزاری اردوی پایانی و نهایی تیم ملی فوتبال جهت حضور در جام‌جهانی تعطیل شود.

    تعطیلی لیگ تا پایان جام‌جهانی ادامه خواهد داشت و از دی‌ماه قرار است، برگزاری مسابقات لیگ از سر گرفته  و ۱۹ هفته پایانی تا پایان فصل بهار برگزار شود.

    فرصت تنها ۵ ماهه که در این مدت روزهای فیفا و اردوهای تیم ملی هم باید لحاظ می‌شد، نشان از ماموریت سخت مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری هفته های باقی مانده تا خردادماه بود.

    مسئله‌ای که باعث شد پس از عبور چالش جام‌جهانی،مسابقات جام ملت های آسیا که قرار بود از ۲۶ خرداد آغاز شود،به گفته مسئولان سازمان لیگ، مهم‌ترین دغدغه سهیل مهدی و همکارانش در سازمان لیگ شود.

    چالش ۱۹ هفته‌ای لیگ پس از پایان جام‌جهانی؛ وقتی AFC به داد سازمان لیگ می‌رسد

    به طوری که مسئول کمیته مسابقات لیگ صبح امروز در گفتگو با یک برنامه رادیویی، این دغدغه را مطرح و گفت: بعد از دیدار نهایی جام‌جهانی هفته‌های باقی مانده لیگ برگزار می‌شود، اگر فرصت‌ها نادیده گرفته شود و زمان‌های از دست رفته را محاسبه نکنیم، لیگ زمانی به پایان می‌رسد که جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. این رقابت‌ها ۲۶ خرداد شروع می‌شود و باید در زمان و فضای مناسب لیگ را به اتمام برسانیم.

    چند ساعت پس از نگرانی مهدی درباره به پایان رساندن مسابقات لیگ با توجه به برگزاری جام ملت‌ها در خرداد، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از تعویق این مسابقات تا زمستان خبر دادند و دبیرکل AFC اعلام کرد که جام ملت‌های ۲۰۲۲ با توجه به سردتر بودن هوای قطر در زمستان، ژانویه ۲۰۲۳( زمستان ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

    چالش ۱۹ هفته‌ای لیگ پس از پایان جام‌جهانی؛ وقتی AFC به داد سازمان لیگ می‌رسد

    حالا تعویق ۷ ماهه جام ملت‌های آسیا بهترین خبر برای مسئولان سازمان لیگ است تا آنها دست بازتری برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری ۱۹ هفته باقی مانده پس از پایان جام‌جهانی شوند، به خصوص که با لغو جام ملت‌های ۲۰۲۳، آنها با خیال راحت‌تری می توانند برنامه لیگ را بنویسند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.