×
آخرین اخبار

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی
پیش بسوی نظام بیمه هوشمند

  • کد نوشته: 62182
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۳
  • 417 بازدید
  • دومین جلسه شورای اطلاع رسانی و هم اندیشی رسانه ایِ اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، در حالی با حضور معاون معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور برگزار شد که در جریان آن، گام های برداشته شده توسط این سازمان برای تحقق پرونده الکترونیک سلامت تشریح شد.
    پیش بسوی نظام بیمه هوشمند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، در این جلسه که ظهر دیروز، چهارشنبه در محل سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی برگزار شد، سوالات اعضای شورای اطلاع رسانی و خبرنگاران حاضر در جلسه هم پاسخ داده شد.

    پیاده سازی نسخه نویسی الکترونیک

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور در این جلسه از تحقق ۹۰درصدی برنامه استقرار نسخه نویسی الکترونیکی در بخش خصوصی خبر داد و گفت: این برنامه یکی از گام های تحقق پرونده الکترونیک سلامت و نهایتاً تحقق دولت الکترونیک است که تقریباً با موفقیت پیاده شده است.

    مهدی رضایی با بیان اینکه بیشترینِ حجمِ مشکلاتِ باقی مانده در تحقق ۱۰۰درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در بخش خصوصی، مربوط به کلانشهرها و آن هم نوعاً از جانب اشخاص و موسسات غیرِ طرفِ قرارداد با بیمه سلامت است، افزود: در تعامل با سازمان نظام پزشکی تلاش می کنیم این مشکلات را نیز به سرعت حل و فصل کنیم.

    وی با اذعان به پیچیدگی های مشکلاتِ استقرار برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در بخش دولتی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانیِ تابعه این دانشگاه ها به خاطر تحمل پیامدهای مالیِ ناشی از شیوع ویروس کرونا پیشرفت مطلوبی در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی نداشته اند اما مدیران برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تازگی اهتمام خوبی نسبت به تحقق این مساله داشته اند به طوری که در چند وقت اخیر شمار مراکز دولتی و دانشگاهیِ متصل به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی در این استان به یک سوم مجموع مراکز در سطح استان رسیده که جهش امیدوارکننده ای است.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور پیش بینی کرد، در صورت تداوم موج جهشیِ ایجاد شده، آذربایجان شرقی تا ۲ ماه آینده به یکی از استان های پیشگام در تحقق برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در بخش دولتی تبدیل خواهد شد.

    خدمت رسانی هوشمند

    دکتر رضایی در ادامه این جلسه، به پیگیری ها برای اجرای برنامه «مدیریت هزینه» و «خدمت رسانیِ هوشمند» به عنوان گام دیگرِ سازمان بیمه سلامت برای تحقق پرونده الکترونیک سلامت اشاره و اظهار کرد: مجلس به دنبال هدفمند کردن یارانه تخصیصی به نظام سلامت است تا سوبسیدِ اختصاصی، به گروه هدف اصابت کند و به تعبیری، مدیریت نشان اتفاق بیافتد. اگر تلاش های مجلس، در آینده با همراهی دولت به نتیجه برسد و ارز ترجیحیِ۴۲۰۰تومانیِ نظام سلامت در بودجه سنواتی کشور تعدیل شود، باید زیرساخت الکترونیکِ لازم وجود داشته باشد و بر همین اساس، خدمت رسانی هوشمند یا مدیریت هوشمند نظام بیمه امری اجتناب ناپذیر است.

    وی با بیان اینکه هم اینک دولت سالانه ۲٫۵ میلیارد دلار در سال برای نظام سلامت کشور یارانه اختصاص می دهد، توضیح داد: حذف همه و حتی بخش هایی از این یارانه، در فقدان مدیریت هوشمند نظام ارائه خدمات بیمه ای امکانپذیر نیست.

    وی ادامه داد: بررسی برنامه های تعریف و اجرا شده توسط سازمان بیمه سلامت در سطوح مرکز و استان ها در بازه زمانی منتهی به ۱۰ خرداد امسال نشان از سرعت بالای حرکت در مسیر تحقق برنامه مدیریت هوشمند خدمات است و اگر همین آهنگِ حرکتیِ حفظ شود، تا چند ماه آینده ۹۰ درصدِ اهداف پیش بینی شده در این زمینه محقق خواهد شد.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور با تمجید از اقدامات صورت گرفته توسط ادارات کل بیمه سلامت استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در چارچوب برنامه های تحقق پرونده سلامت الکترونیک، اظهار امیدواری کرد این استان ها از این حیث عنوان برتر را در مقایسه با استان های دیگر کشور به خود اختصاص دهند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *