×
آخرین اخبار

پیش‌بینی فعال صنفی از وضعیت بازار لوازم خانگی

  • کد نوشته: 55507
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۹
  • 361 بازدید
  • نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران اظهار داشت: بعد از عید هم با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان و روزهای انتخابات را پیش رو داریم قطع به یقین بازار خوبی در انتظار لوازم خانگی نیست. کمااینکه تولید در امسال افزایش پیدا کرده و می‌توان گفت کالاهایی از جمله یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی در بازار به وفور وجود دارد.
    پیش‌بینی فعال صنفی از وضعیت بازار لوازم خانگی

    به گزارش دیدگاه نیوز، محمدحسین اسلامیان در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی در روزهای منتهی به عید نوروز اظهار کرد: با اینکه شب عید است روز به روز با کاهش تقاضا مواجه هستیم. در ابتدای سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا بازار لوازم خانگی نیز مانند دیگر صنایع تحت تاثیر قرار گرفت. در ادامه با افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم هم در حوزه لوازم خانگی رو به کاهش رفت و بازار دچار رکود شد در حدی که حتی شب عید هم در بازار تقاضای قابل توجهی وجود نداشت.

    وی همچنین افزود: بعد از عید هم با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان و روزهای انتخابات را پیش رو داریم قطع به یقین بازار خوبی در انتظار لوازم خانگی نیست. کمااینکه تولید در امسال افزایش پیدا کرده و می‌توان گفت کالا از جمله یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی در بازار به وفور وجود دارد.

    نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در مورد وضعیت بازار در سال ۱۴۰۰ پیشبینی کرد: به طور کلی به نظر نمی‌آید سال ۱۴۰۰ از نظر کسب و کار سال پررونقی باشد، برای مثال با پیش رو داشتن انتخابات ریاست جمهوری در این سال جو روانی در جامعه حاکم می‌شود که مردم منتظر ایجاد یک تغییر می‌شوند. همه منتظر می‌شوند تا ببینند چه کسی روی کار می‌آید، موضوع برجام به کجا می‌رسد و در نتیجه چه تاثیری روی بازار می‌گذارد تا خرید خود را انجام دهند.

    وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر وضعیت اقتصادی مردم هم تاثیرگذار است، قدرت خرید مردم واقعا کم شده است. خرید یک یخچال فریزر ۲۰ میلیون تومانی در توان یک فرد عادی نیست. بنابراین گرچه نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از سال آینده داشت اما من فکر می‌کنم در سال ۱۴۰۰ با رکود بیشتری مواجه خواهیم بود.

    اسلامیان همچنین تصریح کرد: تاکید ما همچنان این است که مردم اگر می‌خواهند لوازم خانگی بخرند، کالای با گارانتی معتبر بخرند تا بعداً به مشکل برنخورند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *