×
آخرین اخبار

پیشنهاد جدید مجلس برای افزایش ۵۰ درصدی یارانه نیازمندان

  • کد نوشته: 8451
  • ۱۳۹۶-۱۰-۱۰
  • 571 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد جدید مجلس برای افزایش ۵۰ درصدی یارانه نقدی نیازمندان در سال ۹۷ را تشریح کرد.   سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع نامناسب معیشتی مردم، گفت: اوضاع اقتصادی کشور به‌‌گونه‌ای است که ظرفیتی برای هرگونه افزایش قیمت در کالاهای […]

    پیشنهاد جدید مجلس برای افزایش ۵۰ درصدی یارانه نیازمندان

    دیدگاه نیوز/ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد جدید مجلس برای افزایش ۵۰ درصدی یارانه نقدی نیازمندان در سال ۹۷ را تشریح کرد.

     

    سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع نامناسب معیشتی مردم، گفت: اوضاع اقتصادی کشور به‌‌گونه‌ای است که ظرفیتی برای هرگونه افزایش قیمت در کالاهای اساسی و بنزین وجود ندارد.

     

    وی با تأکید بر اینکه مجلس با افزایش قیمت در کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی مخالفت می‌کند، اظهار داشت: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاداتی برای حذف نشدن یارانه نقدی نیازمندان و همین‌طور افزایش نیافتن بی رویه قیمت بنزین و کالاهای اساسی به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ارائه کرده‌ایم.

     

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد این کمیسیون برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها، تصریح کرد: یکی از شروطی که طی پیشنهادی به کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ارائه کرده‌ایم، این است که اگر دولت می‌خواهد یارانه نقدی پردرآمدها را حذف کند، می‌بایست یارانه نقدی نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی را حداقل ۵۰ درصد افزایش دهد.

     

    حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: افزایش قیمت در حامل‌های انرژی و به‌خصوص بنزین باید منطقی و منطبق با تورم سالانه باشد؛ پیشنهاداتی که دولت در لایحه بودجه ۹۷ برای افزایش قیمت‌ها مطرح کرده، منطقی و کارشناسی شده نیست.

     

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه قرار است پیشنهاد حذف برخی از گروه‌های پردرآمد از دریافت نقدی یارانه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان و نیز برخی نیز در دولت با پیشنهاد حذف یارانه‌های نقدی موافق هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *