×
آخرین اخبار

پیشرفت و رفع بحران در استان خوزستان، در گرو بکارگیری مدیران لایق و توانمند بومی در استان و فراتر از استان است

  • کد نوشته: 67072
  • ۱۴۰۰-۰۴-۳۱
  • 455 بازدید
  • مردم خوزستان بارها و بارها وفاداری خود را نسبت به نظام اسلامی به اثبات رسانده و دین خود را نسبت به انقلاب و کشور و اسلام ادا کرده اند، بنابراین اکنون نوبت نظام است که دَین خود را نسبت به مردم خوزستان ادا نماید.
    پیشرفت و رفع بحران در استان خوزستان، در گرو بکارگیری مدیران لایق و توانمند بومی در استان و فراتر از استان است

    *پیشرفت و رفع بحران در استان خوزستان، در گرو بکارگیری مدیران لایق و توانمند بومی در استان و فراتر از استان است :*

    استان رنج دیده و درمند خوزستان، به شدت نیازمند مدیران بومی، متعهد، دلسوز و توانمندی است که پیگیر و دنبال مصالح و حقوق حقه ی مردم استانشان باشند نه مدیران نالایقی که فقط به دنبال راضی کردن دولتمردان بالا دست خود و حفظ کردن صندلی یا تأمین منافع حزب و جناح سیاسی خود هستند و اصلا به منافع و مصالح مردم استان توجهی ندارند.
    علاوه براین می بایست در رده های بالای مدیریتی کشور یعنی در سطح وزرا و معاونان و مشاوران ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی نیز، از نیروهای توانمند و لایق خوزستانی استفاده شود تا بتوانند در رده های بالای حکومتی با مدیران دیگر استانها رقابت کرده و در سیستم چانه زنی فعلی کشور از حقوق مردم خوزستان دفاع کنند.

    این سیاست درست نیست که مدیران رده بالای حکومتی تنها از چند استان خاص باشند و با توجه به اینکه قدرت چانه زنی و نفوذشان بیشتر است، به راحتی، عمده ی منافعِ کشور را برای استانهای خودشان یعنی سه، چهار استان مطرح، اخذ نمایند!

    اگر مدیرانی بومی، دلسوز، متعهد، و توانمند، به هر دلیل برای استان خوزستان انتخاب نشوند و چند نیروی لایق و توانمند استان، در رده های بالای حکومت منصوب نگردند، نابسامانی ها و معضلاتِ ۴۰ ساله، کماکان، به همین منوان باقی خواهد ماند، و بدون شک، نتیجه این خواهد شد که مشکلات و نابسامانی های استان خوزستان روی تمام کشور، تأثیر منفی خواهد گذاشت و پیامدهای ناگواری درپی خواهد داشت.

    با توجه به توصیه های رهبر انقلاب، که همواره پیگیر گسترش عدالت و پرهیز از هرگونه تبعیض و بی عدالتی در کشور هستند، اگر در شورای امنیت ملی در دوره های قبل با توجه به تجربیات تلخ دوران جنگ و اشغالِ برخی از مناطق مرزی دیگر مثل سیتان و بلوچستان و کردستان و گلستان.. ، مصوباتی وجود دارد که مانع پیشرفت و برخورداری استان خوزستان و مناطق مرزی فوق الذکر می باشند، باید این مصوبات ملغی شده و با دید متفاوت و بهتری به استان خوزستان و دیگر مناطق مرزی و ظرفیتهای آنها توجه شده و در شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، لوایحی اتخاذ و مصوب گردد که منافع مردم خوزستان و دیگر مناطق محروم مرزی را تامین کرده و رفاه نسبی را برای مردم رنج دیده به دنبال داشته باشد تا عدالت نسبی برقرار گشته و بخشی از محرومیتهای ۴۰سال قبل جبران شده و مردم استان احساس نکنند که سرمایه های استانشان در استانهای دیگر هزینه می شود و خودشان از کمترین امکانات رفاهی بی بهره مانده اند و این امر باعث سرخوردگی و اعتراضات مستمر آنها و سوء استفاده گروههای معاند تجزیه طلب نشود.

    مردم خوزستان بارها و بارها وفاداری خود را نسبت به نظام اسلامی به اثبات رسانده و دین خود را نسبت به انقلاب و کشور و اسلام ادا کرده اند، بنابراین اکنون نوبت نظام است که دَین خود را نسبت به مردم خوزستان ادا نماید.
    به قلم دکتر علی عبادنسب

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: علی عبــادی نسب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *