×
آخرین اخبار

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ مهر / واکنش بازار به قیمت‌های جهانی چیست؟

  • کد نوشته: 98900
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۸
  • 119 بازدید
  • بازار طلا امروز با کاهش انس جهانی همانند روزهای گذشته روند کاهش داشت. هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۰.۷۵ درصدی، به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

    پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۸ مهر / واکنش بازار به قیمت‌های جهانی چیست؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی به قیمت یک هزار و ۶۸۹ دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش کاهش ۰.۳۷ درصدی داشته است. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار داخل با کاهش ۰.۷۵ درصدی به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. هر مثقال طلا ۱۸ عیار نیز با کاهش ۰.۷۶ درصدی نسبت به روز قبل پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

    قیمت سکه امامی نیز متاثر از بازار به ۱۴ میلیون و ۷۵۷ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل کاهش ۰.۶۹ درصدی را به ثبت رسانده است. نیم سکه ، ربع سکه و سکه‌های گرمی نیز بدون تغییر قیمت در بازار معامله شدند.

    طلا که به عنوان سرمایه‌ای امن در میان سرمایه‌گذاران مبادله می‌شود هفته گذشته وارد کانال ۱۷۰۰ دلار در انس جهانی شد اما اعلام نرخ بیکاری در آمریکا و موضع‌گیری جدید فدرال رزرو مبنی بر افزایش دوباره نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ در این کشور، مقاومت طلا در کانال ۱۷۰۰ دلار شکست و وارد کانال ۱۶۰۰ دلاری شد. این در حالی است که قدرت‌نمایی شاخص دلار آمریکا در برابر سایر بازارهای جهانی عامل مهم روند نزولی بازار طلا در ماه‌های اخیر بوده است.

    تداوم سیاست‌های نرخ بهره و به دنبال آن تقویت شاخص دلار بار دیگر توانست حمایت ۱۷۰۰ دلاری را از بازار طلا سلب کند. بر این اساس باید گفت بازارهای جهانی از جمله طلا، بیت‌کوین و شاخص دلار متاثر از عملکرد فدرال رزرو در کاهش تورم ایالات‌متحده به حرکت در می‌آیند. به دنبال این موضوع باید به نوسانات قیمتی طلا در پی نوسانات شاخص دلار در ماه اخیر اشاره کرد.

    حرکت قیمت به چه سمتی است؟

    اما سوال این است که بازارهای طلا، بیت‌کوین و شاخص دلار به چه سمتی حرکت خواهند کرد؟ در پاسخ به این سوال باید به پیش‌بینی برخی از تحلیل‌گران بازارهای جهانی اشاره کرد. آنها بر این باورند که با توجه به شرایط تورمی ایالات‌متحده و اولویت قرار دادن سیاست‌های ضد تورمی در ماه‌های آتی، شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

    این موضوع رکود بازار طلا را نیز به دنبال خواهد داشت. سقوط طلا به کف کانال ۱۶۰۰ دلار نیز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران با توجه به نوسانات شاخص دلار و رکود در بازار طلا، دارایی‌های خود را به بازارهای ریسکی منتقل خواهند کرد. این امر در نهایت به رشد بیت‌کوین کمک بسزایی خواهد کرد.(دنیای اقتصاد)

    اما در کشور علاوه بر تاثیر قیمت طلا از رخدادهای جهانی در بازار داخلی نیز کاهش نرخ دلار و افت تقاضا اثر مضائفی بر بازار این فلز ارزشمند دارد. بازار دلار و نوسان و ریزش نامحسوس آن در هفته جاری هر چند به اعتقاد کارشناسان قابل توجه نیست اما انتظار متقاضی برای ثبات بازار و بعد اقدام برای خرید یا فروش، بازار معاملات را متاثر ساخته است .
    همچنین ناآرامی‌های اجتماعی این روزها و اتفاقات اخیر باعث شده تقاضای زیادی وارد بازار نشود.
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.