×
آخرین اخبار

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ مهر/ دولت قیمت را مهار می‌کند؟

  • کد نوشته: 100399
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
  • 247 بازدید
  • قیمت دلار دیروز روند کاهشی نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته داشت و هر دلار به قیمت ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان در بازار معامله شد.

    پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ مهر/ دولت قیمت را مهار می‌کند؟

    به گزارش دیدگاه نیوز هفته گذشته قیمت دلار در محدود ۳۲ هزار تومان در گردش بود و در روزهای آخر هفته متاثر از اخبار نامساعد سیاسی از سوی طرف غربی درباره نشست‌های هسته‌ای برجام به سقف قیمتی ۳۳ هزار تومان نزدیک شد و با قیمت ۳۲ هزار و ۹۴۲ تومان در واپسین ساعات پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ به کار خود پایان داد.

    دیروز ۲۳ مهر ماه روند بازار نسبت به روز پنجشنبه نزولی و با قیمت ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان است و با توجه به سیگنال‌های بازار، قیمت دلار فردایی با قیمت ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان پیش‌بینی شده است.

    جواد فلاحیان کارشناس بازارهای مالی روند فعلی بازار ارز را باثبات پیش‌بینی کرد و به دیدگاه نیوز گفت: حفظ محدوده قیمتی فعلی دلار برای دولت مهم است و فعلا فنر قیمت دلار در دستان دولت فشرده شده است.

    ارزپاشی دولت تا کجاست؟

    او با اشاره به قیمت ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان در هفته دوم مهر ادامه داد: دولت در این مقطع شروع به ارز‌پاشی و خبردرمانی کرد و مساله آزادسازی ۷ میلیارد دلار بلوکه شده منابع ایران از کره جنوبی را پیش کشید و با این کار توانست قیمت دلار را وارد محدوده ۳۲ هزار تومان کند.

    این کارشناس بازارهای مالی با بیان این‌که دولت برای کنترل قیمت، برخی مواقع به صورت مستقیم و برخی مواقع به صورت غیرمستقیم وارد بازار می‌شود خاطرنشان کرد: هرچند همیشه دولت از خبر منابع بلوکه شده ایران به عنوان اهرمی برای کنترل قیمت‌های داخلی استفاده می‌کند اما باید این واقعیت را پذیرفت که آزادسازی ۷ میلیارد دلار تاثیری روی قیمت دلار نخواهد داشت.

    او ادامه داد: در دولت دوازدهم بانک مرکزی در ازای منابع ارزی ریال چاپ کرد، این منابع آن زمان خرج و مقرر شد پس از آزادسازی ۷ میلیارد دلار این پول به خزانه برگردانده شود. بنابراین آزادسازی دلارهای بلوکه شده جز خبردرمانی تاثیری روی قیمت دلار ندارد.

    اعتراضات روی دلار چه اثری گذاشت؟

    فلاحیان درباره ناآرامی‌های اخیر و تاثیر آن بر قیمت دلار گفت: ناآرامی‌های اخیر روی قیمت دلار تاثیری نداشته است زیرا دلار نسبت به بقیه دارایی‌ها ریسک‌گریزتر است بنابراین اگر قرار باشد ریسکی از این ناآرامی‌ها شامل بازار شود باید به صورت افزایش تقاضا روی بازار تاثیر بگذارد و ما می‌بینیم که چنین اتفاقی نیفتاد است.

    همچنین علی طباطبایی، کارشناس بازار سرمایه قیمت دلار در هفته جاری را با ثبات پیش‌بینی کرد و به تجارت‌نیوز گفت: حفظ محدوده قیمتی فعلی برای دولت مهم است و به نظر می‌رسد تا پایان انتخابات آمریکا بازار دلار باثبات خواهد بود.

    با توجه به فشار بازارساز بر حفظ قیمت دلار در محدوده ۳۲ هزار تومان اما معامله‌گران روند قیمت‌ دلار در شش ماهه دوم سال را متاثر از مذاکرات هسته‌ای برجام و توافق یا عدم توافق می‌دانند.

    به عقیده فعالان بازار سیگنال‌های برجامی طرف آمریکایی تاثیر غیرقابل انکاری بر افزایش روند قیمت دلار در بازار آزاد دارد این در حالی است که  در روزهای گذشته جان کربی از مقامات آمریکایی کاخ سفید در اظهارات خود از فاصله میان ایران و آمریکا بر سر توافق برجام سخن گفت.

    آمریکا اخیرا اعلام کرده که تمرکز این کشور برای به نتیجه رسیدن مذاکرات کاهش یافته است. از طرف دیگر روز گذشته دولت کانادا تحریم‌های جدیدی علیه ایران و برخی از مقامات آن وضع کرد. همزمان با اعلام لیست تحریم‌های جدید، قیمت دلار کمی افزایشی شد. اما دیروز قیمت دلار کمی افزایش داشت اما مجددا یکی دو پله عقب نشست و کمتر شد. اما باید دید در ادامه بازار به چه سمتی می‌رود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.