×
آخرین اخبار

پیش‌بینی بورس هفته پایانی آبان (اینفوگرافیک)

  • کد نوشته: 106435
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۸
  • 159 بازدید
  • شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد و به همین واسطه کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده و صنایع پیش‌رو را بررسی کرده‌اند.

    پیش‌بینی بورس هفته پایانی آبان (اینفوگرافیک)

    به گزارش دیدگاه نیوز، شاخص کل بورس در آخرین هفته آبان ماه در مقایسه با ماه‌های اخیر وضعیت نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. اما میانگین بازدهی شاخص کل بورس تهران نسبت به هفته گذشته تقربیا ۱۰ درصد کمتر شد.

    شاخص کل چهارشنبه هفته گذشته روی عدد یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی بود و این هفته به محدوده یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی رسید. شاخص در چهارمین هفته آبان ماه افت ۰.۰۶ درصدی را ثبت کرد.

    شاخص کل فرابورس با کاهش ۰.۳۵ درصدی در تراز ۱۸ هزار و ۴۷۸ واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم‌وزن شرایط دیگری را تجربه کرد و با افزایش ۰.۹۸ درصدی در سطح ۴۰۱ هزار واحدی ایستاد.

    ارزش معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته برابر با ۲۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان بود که این هفته به ۱۵ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با ۳۹۲۴ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۳۸۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۹۶ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۴۹۱ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بود.

    پیش بینی بورس هفته پایانی آبان
    پیش بینی بورس هفته پایانی آبان

    پیش‌بینی بورس در هفته آینده

    کارشناسان عقیده دارند که معاملات هفته آینده بورس همانند این هفته خواهد بود. یعنی برآیند معاملات متعادل و میانه‌ای بین مثبت و منفی پیش‌بینی می‌شود.

    نکته اساسی و مهم برای پیش‌بینی معاملات تالار شیشه‌ای در هفته آتی، ارزش معاملات خرد است. هرقدر ارزش معاملات خرد افزایش یابد اقبال سهامداران حقیقی نیز نسبت به بازار سهام افزایش پیدا می‌کند و به نوعی اعتمادسازی در بورس شکل می‌گیرد.

    از سوی دیگر اخبار نیز تاثیر بسزایی روی بورس دارد. در حال حاضر یکی از مهمترین معضل‌های بازار بودجه سال ۱۴۰۲ است. طبق صحبت مسئولان، لایحه بودجه ۱۴۰۲ ابتدای آذر ماه به مجلس ارائه خواهد شد و مشخص شدن جزئیات آن می‌تواند بخش عمده‌ای از ابهامات بازار سرمایه تهران را شفاف کند. به نظر می‌رسد که درحال حاضر درباره دو موضوع مهم نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و ارز نیمایی اختلاف نظر وجود دارد.

    برخی از مسئولان می‌گویند که قرار است نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد. از سوی دیگر گروهی از مسئولان عقیده دارند که برخلاف وعده‌ها نرخ خوراک افزایشی خواهد بود.

    این افزایش نرخ خوراک به ماهیت بازار سرمایه و سودآوری شرکت‌ها آسیب می‌زند و باید هرچه سری‌تر این نرخ تعیین تکلیف شود.

    آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس دیدگاه نیوز بخوانید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.