×
آخرین اخبار

پیش‌بینی بورس شنبه / شاخص روی مدار صعود می‌ماند؟

  • کد نوشته: 99659
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۰
  • 134 بازدید
  • دو روزی می‌شود که شاخص کل بورس روندی مثبتی را تجربه می‌کند و توانست پس مدت‌ها بازدهی هفتگی خود را مثبت کند. با وجود این روند بازار شنبه چگونه خواهد بود؟

    پیش‌بینی بورس شنبه / شاخص روی مدار صعود می‌ماند؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، شاخص کل بورس رشد بیش از شش هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص با رشد شش هزار و ۲۰۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و در نهایت روی عدد ۳۸۰ هزار واحدی ایستاد. امروز کمی پول سنگین وارد بازار شد و در مقابل نقدینگی خرد و سبک از بورس خارج شد.

    ارزش معاملات بازار سرمایه امروز به هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان رسید. همچنین در این روز ۲۰۴ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد و تعداد نمادهای مثبت بازار به ۳۶۱ و تعداد نمادهای منفی به ۲۷۵ نماد رسید.

    شاخص روی مدار صعودی می‌ماند؟

    شاخص کل بورس تهران در کف قیمتی خود قرار دارد و از لحاظ تکنیکالی و بنیادی مستعد رشد و صعود است. همچنین تقربیا ۹۹ درصد سهام موجود در بازار سرمایه ارزنده هستند و به نوعی در کف قیمتی خود قرار دارند. با وجود این ارزشمند بودن اغلب کارنشاسان عقیده دارند که مسائل سیاسی اجازه رشد بازار سرمایه را نمی‌دهد. به گفته این تحلیلگران اقتصاد ایران با توجه به شرایط مبهم سیاسی نمی‌تواند، رشد خاصی داشته باشد و باید منتظر تعیین تکلیف سیاسی ماند.

    بازار سرمایه نیز ماه‌هاست که منتظر اخبار قطعی و مشخص از مذاکرات هسته‌‌ای برجام است. برای بورس تهران فرقی ندارد که نتیجه مذاکرات چه چیزی باشد مهم تعیین تکلیف وضعیت است. یعنی بورس و سهامداران باید به یک نتیجه مشخص برسند تا بتوانند تصمیم‌گیری درستی برای معاملات داشته باشند. زمانی که وضعیت سیاسی مشخص نباشد، قیمت دلار و امثال این موارد مشخص نیست. از سوی دیگر تحریم‌ها نیز صنایع را با زیان‌سازی مواجه می‌کند. در نتیجه بازار سرمایه در انتظار یک نتیجه است، در صورت توافق در مذاکرات، بورس می‌تواند در میان رشد خوب و واقعی را پشت سر بگذارد. اما اگر توافقی انجام نشود مذاکرات، بازار سرمایه در بلند مدت رشد تورمی خواهد داشت که این رشد به نفع بازار سرمایه و سهامداران نیست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.