×
آخرین اخبار

پیامک جعلی افتتاح حساب شگرد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان

  • کد نوشته: 71637
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • 655 بازدید
  • رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب به شهروندان هشدار داد.
    پیامک جعلی افتتاح حساب شگرد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این خبر گفت: برابر بررسی های به عمل آمده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه “مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد، برای دریافت همراه بانک و فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید” به برخی افراد ارسال شده است.

    وی عنوان داشت: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همراه بانک پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت واریز وجه فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی هدایت می‌شود.

    این مقام انتظامی افزود: طی تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان مشخص می شود، اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام ها رمز یکبار مصرف را سرقت و به این ترتیب امکان برداشت غیر مجاز از حساب کاربر فراهم می شود.

    سرهنگ مرتضوی گفت: هموطنان گرامی به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند جهت انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن های بانکی صرفاً به سایت اصلی بانک مربوطه ضمن بررسی و تطبیق اصالت آدرس آن مراجعه کنند.

    رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *