×
آخرین اخبار

پیاده روی ۱۰۰ هزار نفری اربعین در دزفول برگزار شد

  • کد نوشته: 95816
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۶
  • 200 بازدید
  • دزفول – خبر روز – پیاده روی ۱۰۰ هزار نفری عزاداران اربعین حسینی روز یکشنبه از آستان متبرک سبزقبا(ع) تا بقعه محمد ابن جعفر طیار (ع) شهرستان دزفول برگزار شد.

    پیاده روی ۱۰۰ هزار نفری اربعین در دزفول برگزار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز پیاده روی بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا صبح روز شنبه آغاز شد و پس از طی مسافت ۱۳ کیلومتری به پایان رسید.

     کاروان اسرا، هیات عزاداری برادران و خواهران به ترتیب از ساعت ۶:۳۰ دقیقه به حرکت در آمدند و در سوگ شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش عزاداری کردند.

    در طول مسیر مقنعه، پیشانی بند و تسبیح بین عزاداران توزیع شد و مواکبی برای خدمت رسانی و توزیع نذری به عزاداران اربعین حسینی برپا شد.

    ۲ واحد سیار سازمان آتش نشانی نیز راهپیمایی حرم تا حرم دزفول را پشتیبانی کردند.

     دستگاه‌های دیگری نیز نظیر اورژانس، شهرداری دزفول و ۲۲ موکب بخش مرکزی در طول مسیر حضور داشتند و به عزاداران خدمات رسانی کنند.

    تعدادی اتوبوس و تاکسی برای بازگرداندن عزاداران حسینی از بقعه محمد ابن جعفر(ع) تا دزفول تدارک دیده شده بود که پاسخگوی حجم عظیم عزاداران نبودند و تعداد زیادی با پای پیاده مسیر برگشت تا دزفول را طی کردند.

    یک کاروان اسرا از سال ۱۳۸۱ این مسیر ۱۳ کیلومتری را در اربعین حسینی طی کرد و بعدها عزاداران زیادی به این کاروان پیوستند و در پیاده روی از سبزقبا تا محمد ابن جعفر(ع) شرکت کردند.

    مسوول ستاد اربعین حسینی دزفول در این باره گفت: پلیس، مسیر تردد هیات متحده دزفول در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شهرستان دزفول را به منظور تسهیل در تردد عزاداران به روی خودروها مسدود کرد.

    ناصر نوری با قدردانی از حمایت و پشتیبانی مردم بن جعفر، بندبال، شهر منتظران و عباس آباد در مراسم اربعین حسینی افزود: مکان‌هایی برای استراحت عزاداران حسینی در مسیر پیاده روی در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: عرض ارادت به آقا اباعبدالله، همدلی و همبستگی هیات‌ها، شناسایی نیروهای بالقوه شهرستان و استفاده بهینه از آنها در یک برنامه واحد از اهداف برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در دزفول است.

    رئیس ستاد اربعین حسینی دزفول بیان کرد: عزاداران زیادی از شهرهای اطراف و استان‌های لرستان و ایلام برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به دزفول سفر کردند که حسینیه‌ها و مدارس را برای اسکان آنها در نظر گرفتیم.

    به گزارش دیدگاه نیوز چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) که با ۲۰ صفر مصادف است را اربعین می‌گویند؛ این روز به این دلیل مشهور است که اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ق در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته اند.

    در این روز همچنین جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین رفته است؛ از اعمال خاص این روز زیارت اربعین است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *